Brev:
Nu 14 måneder og i seng på anden måde - del III
21. april 2025
Alder:
14 mdr.
Nu 14 måneder og i seng på anden måde - del III
Hej Helen,
Det er ikke lykkedes for os.. i to aftener fald han i søvn hurtigt, men lige siden har han ville gå rundt, lege mm og endt med at falde i søvn i mine arme. Jeg må gå ind og hente ham, da mor ikke ved hvad hun skal stille op. Han ammer mens han kejter rundt og er lidt voldsom.
Han kæmper for at komme ned og gå rundt. Jeg kan holde ham lidt distraheret ved at gå og kigge på billeder jeg forklarer om, men den er ikke nem. Til sidst må jeg holde ham bestemt, men mildt så han ved at han ikke kan komme ud af mine arme og så overgiver han sig og bliver rolig. Derfra til at sove går der 5 min.
Han vågner for det meste relativt kort efter og mor må op og give pat til han sover igen. Han vågner måske 2 gange mere over natten og så så småt helt fra lidt over 6.
Vi har prøvet med to lurer og det fungerede ikke… vi kan ikke rigtig styre hans tidspunkter og ender med at bliver ret sent med nummer to lur, hvis den overhovedet kommer.. og så bliver det rigtigt sent. Han kan ikke komme i nummer to lur så tæt på den anden så det bliver ret skævt for os. Specielt hvis han første lur bliver lang.
Hans lur nu bliver ikke så sent som du har forklaret den skal. Så han er nok overtræt…
Når du skriver putning hvad mener du så? Altså det er tidspunktet han lægges ind i sengen til amning og bør falde ok hurtigt i søvn? Eller mener du at det er her rutinen starter? Bad, olie mm.
Burde vi have ham ned og lege lidt efter bad? Lige nu bliver det ok direkte bad-olie-nat tøj - børste tænder -ind i seng til nat læsning og sang samt amning. Det virker bare ikke lige.. :)
Bedste hilsner
Far