Brev:
Hører ikke efter og sut
18. april 2025
Alder:
3 år, 3 mdr.
Hører ikke efter og sut
Hej Helen.
Så er vi virkelig trådt ind i 3-års alderen med fulde kraft. Og håber du kan hjælpe hvordan vi tackler visse situationer.
Vi har en stærk pige, som ikke virker bange for nye ting og vil bare ud at opleve verden.
Men synes det svært når vi er nogen steder og hun ikke vil hører efter. Hun løber bare væk fra os og oplever ting. Når hun så ikke kan finde os, bliver hun ked af det. Vi prøver at forklare hun er nød til at blive ved os, ellers bliver hun væk. Men hun forstår det ikke. Sådan en ting som at være ude at handle, kan være en besværlig ting. Sidste gang løb hun også fra mig, mens jeg stod og betalte, direkte ud af butikken….
En anden ting er hendes sut. Vi ved ikke hvordan vi kommer af med den. Hun har sin elskede bamse som hun elsker meget højt. Men når hun bliver det mindste træt eller der sker meget omkring hende, efterspørger hun sin sut. Hun får totalt nedsmeltning når hun ikke får den. Føler slet ikke jeg kan få snakket hende fra det, for hun bliver kørt helt ned.
Hun har den ikke i løbet af dagen i børnehaven, kun når hun skal sove. Hun sover 1 t i børnehaven og 1,5-2 t i weekenden. Om natten sover hun ca 10-11 t, så synes jo hun dækket ind med søvn.
Hun er ikke den store madglade type. De har madordning i børnehaven, så det er godt varieret. Men giver hende multivitamintablet, for at være dækket ind ellers.
Har du ideer til hvordan vi kommer af med den, når hun har så stort behov for den. Kan slet ikke se hvordan hun skal undvære den, når hun ikke kan finde ro med sin nusseklud og bare får helt nedsmeltning.
Hilsener herfra