Brev:
Gråd i barnevogn - del 2
12. april 2025
Alder:
3 mdr.
Gråd i barnevogn - del 2
Kære Helen
Jeg har nu forsøgt at bruge nogle af dine råd ift min datter på 3mdr, men jeg kan desværre ikke få det til at virke.
Når jeg lægger hende i dobbeltsengen begynder hun at skrige rigtig meget og det bliver meget værre, når jeg ligger mig ned ved siden af hende. Hun reagerer faktisk som om, at hun tror jeg vil amme hende og skriger på samme måde, som da hun begyndte at afvise brystet. Uanset hvor meget jeg nynner, nusser, beroliger med hænder osv, så hjælper det slet ikke.
Jeg ender derfor med at gå rundt og vugge hende skrigende i armene og det er alt for hårdt. Når hun endelig sover lægger jeg hende i barnevognen indenfor. Efter 10min skriger hun op og jeg kan ikke få ro på hende nede i barnevognen. Det eneste der virker er, at tage hende op og starte putningen forfra med at gå og vugge hende. Herefter sover hun som regel 30-45min. Når hun vågner har jeg prøvet at lade hende ligge og se, om hun sov videre - det gør hun ikke. Jeg prøver i første omgang at køre lidt med barnevognen, giver hende sutten og vugger vognen, lægger måske mine hænder på hende og intet virker. Jeg skal igen have hende op i armene og vugge hende på ny. Den næste time går med at hun vågner efter 5min søvn og det betyder at jeg hvert 5.min skal vugge hende på ny. Herefter kan hun nogen gange falde i søvn og sove videre selv i 30min.
Det er simpelthen for hårdt for mig og jeg er ved at knække helt pga det.
Jeg synes desuden sutten er et kæmpe problem. Hun får den, når hun skal puttes og jeg tager den ikke ud af munden på hende, men venter til hun spytter den ud. Problemet er at hun ikke sover tungt nok og derfor skriger for at få den igen. Og efter hendes søvn de første 10min vil hun også have den og det giver så mange problemer, for hun kan ikke holde den i munden, den falder ud konstant og det forstyrrer hende faktisk mere end det gør gavn. Jeg skal stå og holde den i munden af hende og det kan jeg ikke ret lang tid ad gangen.
Jeg er kommet så langt med barnevognen, at jeg nu kan gå 5min med hende uden at hun skriger, men så snart hun gør det, så prøver jeg at give sutten, men fordi jeg skal holde den i munden af hende, må jeg stå stille med barnevognen og så falder hun ikke i søvn. Og kører jeg videre uden sut, så skriger hun.
Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor jeg ikke kan få hende til at sove. Jeg har forsøgt alt og ved virkelig ikke, hvad jeg kan gøre.
Med kraftige og kroniske smerter i ryggen, så er det ved at få mig helt ned med flaget.
Hun sover ca 11 timer om natten, men det er afbrudt af mad, hvor hun er vågen mellem 15-30min ad gangen 2-3 gange, så selve søvnen er nærmere 10 timer. Når du skriver at en baby på hendes alder trives med 10 timers søvn, er det så 10 timers reel søvn eller er det inklusiv vågenperioder, hvor hun får mad?
Kærlig hilsen
K