Brev:
Opfølgning på opvågninger om natten - 22mdr
4. april 2025
Alder:
22 mdr.
Opfølgning på opvågninger om natten - 22mdr
Kære Helen
Tak for dit svar vedr. mit brev om min datters opvågninger.
Jeg har et par opfølgende spørgsmål.
Tænker du at det er bedst at vi ikke tager vores datter ind i soveværelset, enten i vores seng eller på en madras på gulvet, når hun vågner? Er det bedste at hun bliver puttet igen i hendes tremmeseng?
I dag tager min mand jo hende op og ligger sig sammen med hende i en voksenseng på hendes værelse, som står ved siden af tremmesengen. Jeg tænker bare at hun måske efterspørger at ligge hos en af os for at være tryg.
Hvordan hjælper vi hende til at forstå at vi er der for hende, også om natten. Vil det ikke kræve at hun kommer op og ligger hos os.
Vi oplever at hun ikke falder rigtig til ro af at blive beroliget i hendes egen seng - der går ikke længe før hun skriger igen.
Hvordan tackler vi hendes udfordring med at lillesøster er kommet til? Hun forsøger at slå hende. Og vi vil gerne hjælpe hende til at forstå at vi stadig elsker hende lige højt.
Jeg har angst og er meget bekymret for at min datter kan tage skade af det her og selv få det skidt - derfor stresser hele vores situation mig
Venlig hilsen
K