Brev:
Gråd i barnevogn - 2 mdr.
4. april 2025
Alder:
2 mdr.
Gråd i barnevogn - 2 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar til mit brev “Dårlig dagssøvn 2mdr”.
Du har helt ret i at jeg er bekymret for at vænne hende til at bruge sut, fordi vi render meget om natten ind til storesøster, som har tabt sutten og har brug for hjælp til at finde den. Det vil jeg gerne undgå med lillesøster og har læst flere steder at det kræver, at de ikke sover med sut i munden.
Jeg tror du har ret i at hun bliver overtræt. Efter jeg læste dit svar, opdagede jeg at hendes træthedstegn er rødme omkring øjenbryn og øjne og at hun blev træt efter ca 45min. Hun sov to lange lure den dag og en kort. Jeg var derfor lettet og troede at jeg måske havde fundet løsningen.
Men nej… de sidste to dage har været frygtelige. Jeg har ikke kunne putte hende og hun har stort set ikke sovet. Hun sover et par minutter og vågner. Og jeg har stadig puttet hende ved træthedstegn efter ca 45min. Samtidig har hun ikke rigtig ville spise noget de sidste par dage.
Jeg ville ønske at det du skriver om at lægge hende i barnevognen og trille en tur med hende var realistisk. Men hun græder så snart jeg lægger hende ned i barnevognen. Jeg prøver at nusse hende, sige shhh, lægge mine hænder på hende og vugge hende i barnevognen med hænderne og ingenting hjælper - hun skriger så meget at hun er rød i hovedet og slet ikke kan forstå at tage sutten.
Jeg prøver at tage hende op og trøste hende og give hende sutten, men den taber hun når hun kommer ned i barnevognen og så skriger hun igen og jeg kan ikke få hende til at tage den. Hun skriger allerede inden jeg har kørt barnevognen ud af døren og jeg skal derfor have hende op allerede i carporten. Dernæst er jeg nødt til at tage hende op efter få meter og sådan fortsætter det. Og til sidst går jeg hjem og ender med at rende rundt og vugge hende i armene. Jeg kan sagtens bruge en time på at vugge hende i armene og det er simpelthen for hårdt.
Ift det med at bruge sovepose istedet for svøb, kan du så anbefale en? Jeg har en sommer-voksi men ved ikke om den er for varm indenfor.
Jeg har sendt et andet brev til dig om storesøster som skriger hele natten igennem og med de store problemer der er med at putte lillesøster om dagen, så er jeg ved at bryde helt sammen.
Kærlig hilsen K