Brev:
Natfest
21. marts 2025
Alder:
2 mdr.
Natfest
Kære Helen.
Uanset hvornår vi lægger vores søn, vågner han HVER nat mellem 3 og 4. Det passer med en amning, men han er umulig at lægge efterfølgende. Han er ikke ked af det, men har så meget uro i kroppen og møffer rundt.
Han virker til at have luft i maven - men intet kommer ud hvis jeg tager ham op for at hjælpe ham med alt hvad jeg har lært af bengymnastik. Det har stået på lige siden han kom til verden. Han er 11 uger i dag.
Det eneste der kan få ro på ham er slyngevuggen inde i stuen, hvilket ikke er en optimal løsning for min søvn, da det kræver at jeg kravler på sofaen og her får jeg ikke rigtigt sovet. Til gengæld sover han så indtil kl 7-8 stykker hvis han kommer i slyngevuggen. Før han blev stor nok til slyngevuggen rent vægtmæssigt sov vi bare ikke mere fra kl. 3-4 stykker, før en morgenlur ved 6-7 tiden.
Jeg kan amme ham i søvn og sidde med ham i 20-30 min hvor jeg kan mærke han er gået kold, men i det øjeblik jeg lægger ham tilbage i vuggen starter det vi efterhånden kalder 'rutinen'.
Hvis amningen ligger tidligere fx kl 2, kan jeg godt lægge ham, men så vågner han mellem 3-4 og så starter 'rutinen'.
Jeg håber du kan hjælpe os med at knække koden til, hvad der kan få os alle til at få nattens sidste søvnstræk til at spille i soveværelset.
Stor hilsen
Simone