Brev:
Må børn under 1 år få nødder?
12. marts 2025
Alder:
6 mdr.
Må børn under 1 år få nødder?
Hej Helen.
Jeg har en dreng på 6 måneder, som er kommet godt i gang med skemaden. Han spiser både grød og mos, og vi giver ham også mad i hånden, som han selv kan sidde og gumle på - det elsker han.
Jeg har læst, at nødder kan være farlige for små børn på grund af risikoen for kvælning, men gælder det alle nødder? Og er der noget i vejen for, at jeg giver min dreng nødder, hvis jeg hakker dem fint?
Jeg vil gerne give ham de sunde fedtstoffer fra nødder og tænker, at det kunne være en god idé at komme lidt nødder i hans grød og mos, men jeg er tvivl om, hvornår han må få dette og hvordan jeg gør det bedst?
Jeg håber du kan svare - på forhånd tak for hjælpen.
Hilsen
mor