Brev:
Overgang fra vugge til tremmeseng - opstart af op-ned
11. marts 2025
Alder:
11 mdr.
Overgang fra vugge til tremmeseng - opstart af op-ned
Kære Helen
Vi har nu forsøgt os med op-ned metode i 3 dage, og vi synes faktisk, at det er gået OK.
Den første dag tog det 40 minutter at få Matteo lagt til at sove i sin egen seng, og han vågnede 2 gange inden 04.30. Derefter sov han mest i vuggen for at sikre søvnen i de sidste, mere urolige morgentimer.
Så blev han desværre syg (meget forkølet og hoste), og det gik ikke helt så godt med at få ham lagt til at sove i sin seng den anden dag. Vi endte med at bruge vuggen til at få ham til at slappe af og næsten falde i søvn og fik ham så overført til sengen, hvor han græd, men faldt til ro- og så sov han i 7 timer i træk(?!) Helt vildt… Han havde dog også fået Panodil pga. sygdom, så måske det hjalp på tilstanden.
Uanset hvad er søvnen blevet markant bedre siden de sidste par uger og uden lange opvågninger på flere timer.
Vi er dog kommet i tvivl om 1 ting: Her i starten tager det ret lang tid at “komme i mål” med at falde i søvn i sengen, og det er sket, at Matteo ender med at være panisk og endog meget svær at få til at falde til ro - vi tænker, det er fordi, han ikke forstår, hvad der sker.
Vi vil derfor høre, om der er retningslinjer for, hvor lang tid man skal forsøge sig i starten? Skal vi starte putningen før hans egentlig sovetidspunkt? Skal vi i starten få ham til at falde til ro i vuggen og så lægge ham vågen over i sengen?
Så mange spørgsmål 😅
Med venlig hilsen
Matteos forældre