Brev:
Lang eftermiddagslur - kortere søvnstræk om natten
7. marts 2025
Alder:
2 mdr.
Lang eftermiddagslur - kortere søvnstræk om natten
Hej Helen.
Vores søn på 2 måneder sover i løbet af dagen lure på 1-2 timer, hvilket er rigtig fint. Men om eftermiddagen tager han så et langt stræk fra 16-20 eller 17-21, hvor han oftest vågner fordi vi slukker for slyngevuggen, så jeg kan tage ham med i seng.
Om natten (fra kl. 20-21) sover han så kun 2 timer ad gangen, og fra kl. 3 til kl. 6 er ofte meget urolig og svær at få til at sove.
Vi har store børn i huset, så jeg har svært ved at justere min søvnrytme til hans, hvilket gør at jeg ofte får 3-5 timers søvn om natten 1-1,5 time ad gangen. Den dårlige søvn fra kl. 3-6 har stået på siden han var 2 uger gammel. I perioder har han sovet 30-45min af gangen fra midnat til kl. 6.
Må jeg vække ham fra den tidlige aftenlur, i håbet om at han vil tage det lange stræk, når jeg går i seng med ham kl. 20/21?
Kærlig hilsen
Simone