Brev:
Rejse med lille baby
5. marts 2025
Alder:
3 mdr.
Rejse med lille baby
Kære Helen.
Min mand og jeg venter vores første barn og vi er så heldige, at vi har mulighed for at holde ca. 2 måneders barsel sammen. Vi har altid været glade for at rejse og vil meget gerne udnytte barselsperioden til at komme ud i verden sammen med vores lille baby.
Vi havde tænkt os at rejse, når den lille er 3-5 måneder gammel. Vi har ikke helt lagt os fast på destinationen men f.eks. en rundrejse i Thailand. Det kunne også være Indonesien, og så måske vente til den lille er lidt ældre.
De reaktioner, vi får, når vi fortæller det, har dog været meget blandede. Vi har både fået at vide, at det er helt fint og betydeligt lettere at rejse med et helt lille barn. Vi har dog også fået det modsatte at vide, at vi bør vente med at rejse til han eller hun bliver større og kan deltage mere aktivt.
Vi er derfor blevet meget i tvivl om, hvad der er det rigtige at gøre. Vi er godt klar over, at det selvfølgelig er vores egen beslutning, men vil blive meget glade for, hvis du kan dele lidt tanker med os omkring fordele og ulemper ved at rejse med en lille baby. Er det helt tosset at overveje dette allerede nu?
Tak
fra de rejseglade førstegangsforældre