Brev:
Dagplejestart - 11 mdr.
17. februar 2025
Alder:
11 mdr.
Dagplejestart - 11 mdr.
Hej Helen
Vores dreng på knap 1 år startede i dagpleje 6. januar, så han har gået der i mere end 6 uger nu.
Vi startede med en stille og rolig indkøring, så han i begyndelsen kun var der et par timer ad gangen og jeg hentede ham, før han skulle sove til middag. Derefter øgede vi antallet af timer og han begyndte at sove sine lure der også. De sidste par uger har han været der fuld tid, da både jeg og hans far arbejder. Vi afleverer ham ca. kl. 7-7.30 og henter ham igen omkring kl. 15.30-16. Vi skiftes til at aflevere og hente, så han er der så kort tid som muligt og vi kan få det til at gå op.
De første par uger gik det fint. Han virkede glad og vores dagplejemor sagde, at han var let at passe, og han let at aflede, når vi gik. Han græd kun kortvarigt og var let at trøste. Sådan er det ikke mere. Nu bliver han tydeligt ked af det, når vi går og det tager længere tid, før hun kan få ham til ro og samtidig virker han meget pylleret og træt, når han er hjemme.
Jeg kan ikke rigtigt fint ud af, om det er bedst at gå hurtigt om morgenen, eller om vi skal aflevere ham tidligere for at have tid til at være i dagplejen sammen med ham, før vi går, så han måske ikke bliver så ked af det?
Jeg synes jo, at det burde gå den modsatte vej nu, og begynde at gå bedre, men det gør det til syneladende ikke. Jeg synes, det er svært at vores dreng skal være så ked af det om eftermiddagen og virke så træt. Nogle dage er vi nødt til at putte ham før han når at få aftensmad, fordi han ikke kan hænge sammen, og han sover til næste morgen - hvilket selvfølgelig er godt, men stadig er det bare synd for ham, at han skal være så ked af det.
Vores dagpleje mor virker sød og jeg er ikke urolig for, at hun ikke tager sig godt af ham. Hun fortæller, at han sover to lure dagligt, en kort formiddagslur, som nogle gange ikke varer mere end 30 minutter og så sover han ofte to timer til middag.
Er det en forsinket reaktion på dagplejestart? Eller tror du, der er noget andet, som spiller ind? Er der noget vi kan gøre?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Den bekymrede mor