Brev:
Det 3. måltid, hvornår?
7. februar 2025
Alder:
5 mdr.
Det 3. måltid, hvornår?
Hej Helen
Min dreng bliver 6 måneder den 18 februar, og har fået skemad i ca. en måned. Det går umiddelbart godt. Han får ofte grød til frokost og kartoffelmos med f.eks. gulerod eller blomkål om aftenen, og han spiser ofte en lille dl. hver gang. Jeg bruger både søde og almindelige kartofler til hans kartoffelmos.
Hans mave fungerer også godt. Han får flaske, og har haft tendens til lidt forstoppelse, men det er som om at grød og kartoffelmos har har hjulpet lidt på det. Jeg giver ham vand af en tudkop sammen med maden. Han drikker endnu ikke særlig meget endnu... Forsøgte med et lille bæger i starten men tudkoppen virker meget bedre. Det er vel okay?
Kan jeg introducere det 3. måltid nu, selvom han endnu ikke er 6 måneder gammel? Eller bør jeg vente? Hvor hurtigt kan jeg gå frem?
Med venlig hilsen
Laura