Brev:
Mad har ingen interesse
3. februar 2025
Alder:
19 mdr.
Mad har ingen interesse
Hej Helen
Så er jeg tilbage igen med min evigt tænkende mor hjerne.
Skrev til dig for et års tid med hjælp til dagsrytme til vores tvillinger piger.
Og tak! Det gjorde underværker og fik hele dagen til at hænge sammen.
Problemet er nu at mad siger pigerne ingenting - som i ingenting. Og det er så frusterende og giver mange opvågningerne om natten.
De fik dræn i begge to i sommers og så begyndte de at sove om natten, og de spiste faktisk okay med grød og smagte alt vi fik til aftensmad og spiste det for det meste.
Vuggestuen bad også om mere mad da de var lige over 1 år i madpakken og tænkte så kører det. Men bum! Så ramte muren pludselig.
Rugbrød, nej tak. De skubber det blot væk. Uanset om de sidder sammen eller hver for sig.
Kødboller går an hver anden dag til aftensmad men ellers spiser de virkelig intet andet end havrefras, appelsin og blåbær samt
Agurk og hindbær.
Det er ligegyldig hvad jeg putter på toastbrød eller rugbrød det er et nej tak.
Af og til får de så youghurt når der er forsøgt i længe blandet med lidt havregryn.
Hvad pokker gør jeg?
De er ikke tynde eller underernæret at se på.
Dagsrytme i vuggestuen
Morgenmad, havregrød eller havrefras
Formiddagsmad, toastbrød med smør / peanutbutter og smoothi på klemme pose
Frokost - ingenting, de vil ikke have noget. Tilbydes semper grød efter noget tid og det spiser de så lidt af.
Efter middagslur ved en 14.30 tiden spiser de bolle med smør og frugt
Når vi kommer hjem hiver de i skuffer og køleskab men vil intet have pånær oste haps eller smoothie poser
Aftensmad er næsten ikke eksisterende og så får de en flaske på 280/310 at sove på kl 19 og kommer op kl 6.
Men i løbet af natten er jeg inde ved dem på skift hvor de tager sutten ud når de ser mig og bliver tosset hvis jeg ikke kommer med en flaske hvilket jeg ikke gør.
Håber virkelig du har en ide til hvordan vi kan få mad i dem så vi også kan komme ud af huset og nyde nogle dagsture til sommer
Hilsen
Den udkørte mor til tvillinger og storebror på 6