Brev:
Bliver ikke mæt nok
3. februar 2025
Alder:
7 mdr.
Bliver ikke mæt nok
Hej Helen
Jeg har fulgt med på sidelinjen siden jeg fik min datter og har nu selv fået brug for at skrive til dig.
Hun er blevet 7 måneder nu, og jeg synes ikke, at hun bliver nok mæt om aftenen. Jeg forsøger at give hende samme mad, som jeg selv spiser - så hun får ofte grøntsager moset med kød (hvor jeg selv spiser det adskilt), og nogle gange også pasta, ris osv. I går fik vi f.eks. pasta med kødsovs, som hun spiste ret godt af, men der går ofte kun et par timer, så virker hun sulten igen.
Hun får derudover lige nu flaske med NAN Pro 2, og jeg har overvejet, om jeg skulle skifte erstatning for at se om noget andet kan mætte hende mere? Jeg har også overvejet, om jeg skal give hende vælling eller måske grød før sengetid i håb om at hun kan sove nogle længere stræk før hun skal have flaske igen? Min mor har fortalt, at jeg fik vælling, da jeg var lille, og at det virkede rigtig godt på mig.
Jeg er alene med hende, så jeg har brug for at mine aftener ikke bliver forstyrret for meget fordi hun vågner og er sulten. Hvad tænker du at jeg kan gøre?
Mange hilsner
Mor S.