Brev:
Svedproblemer efter fødslen
28. januar 2025
Alder:
0 mdr.
Svedproblemer efter fødslen
Kære Helen
Så kom lillesøster til verden, og det er gået rigtig godt. Storebror er meget glad og meget kærlig overfor hende, det er så dejligt! :)
Jeg har dog fået det problem, at jeg sveder helt vildt meget. Det kan komme i løbet af dagen, nærmest som hedeture, som jeg forestiller mig at kvinder i overgangsalderen får; og så kommer det om natten, hvor det er meget voldsomt. Jeg vågner simpelthen af det, fordi jeg ligger drivvåd i sengen. Jeg har et par gange været nødt til at stå op og skifte sengetøj, fordi det er så voldsomt. Det er virkelig slemt.
Jeg kan ikke mindes, at jeg havde det på denne måde med storebror. Jeg kan sagtens huske, at jeg kunne have det varmt f.eks. under amning, men jeg oplevede ikke at vågne op badet i så meget sved, som jeg gør nu.
Jeg er med på, at der sker hormonelle ændringer i forbindelse med graviditet og fødsel, men er det normalt at svede så meget?
Hilsen
mor til to