Brev:
Mange korte lure
24. januar 2025
Alder:
6 mdr.
Mange korte lure
Kære Helen
Min søn er nu 6 måneder, og vi er begyndt med skemaden, hvilket går rigtig godt. Han tilbydes skemad to gange dagligt og bliver derudover ammet.
Jeg undrer mig dog over, at han stadig sover mange korte lure i løbet af en dag. Mange dage sover han 4 og nogle gange 5 lure dagligt. Ofte varer hans lure ikke mere end 20-40 minutter ad gangen.
Han sover dog godt om natten, kan godt sove ca. 12 timer, naturligvis afbrudt af mælk, men kan mange nætter godt sove ca. 7 timer uden amning, og han virker ikke utilfreds om dagen. Jeg kan dog høre på de andre i mødregruppen, at deres børn ofte sover 2-3 lange lure, hvilket min dreng jo slet ikke kan.
Skal jeg være bekymret for hans søvn og er det noget, som jeg skal ændre på?
Jeg vil også spørge, om du evt. kan sende en pan for dagen med plads til skemad. Jeg er med på, at han stille og roligt skal have flere måltider nu, men jeg synes, de er svære at lægge ind i dagen, netop fordi han sover som han gør?
Tak på forhånd :)
M.