Brev:
Vågen mellem hver søvncyklus
16. december 2024
Alder:
8 mdr.
Vågen mellem hver søvncyklus
Kære Helen
Her går det stadig ikke godt med hverken nattesøvn eller lure om dagen. Min søn på 8 måneder vågner konsekvent efter 30 min søvn. Om dagen vågner han grædende og er slet ikke færdig med at sove. Jeg forsøger at trøste ham og hjælpe ham videre i søvnen, men det lykkes kun en sjælden gang når jeg tager ham op af barnevognen at han sover videre i min favn.
Om natten kæmper vi med utallige opvågninger, de første mange også med 30 min mellemrum. Det der er et stort problem lige nu om natten, er at min søn med det samme han vågner sætter sig op, begynder at kravle eller forsøger at rejse sig op ad væggen.
Jeg ligger ham ned med det samme, men han kæmper imod og bliver ved og ved og ved med at forsøge at komme op. Han bliver ked af det når jeg ligger ham, jeg giver ham sut og nusse klud og beroliger ham med shhh osv. nogen gange er jeg nødt til at tage ham op, men også her kæmper han imod, sparker med benene, kratter osv for at komme op. I nat var han vågen i over en time på den måde og jeg måtte gå rundt med ham i huset for til sidst at få ro på ham.
Det er utrolig opslidende og rigtig synd for min søn, som ikke får en optimal søvn. Han har kravlet i en måned nu, og jeg ved godt, at det kan give uro om natten, men det er godt nok voldsomt med SÅ mange opvågninger på den måde.
Har du nogle forslag til hvad jeg kan gøre og hvor længe skal jeg regne med at det fortsætter før der måske kommer mere ro på igen?
Med venlig hilsen
en træt mor