Brev:
Meget træt 3-årig og reaktion
30. november 2024
Alder:
2 år, 11 mdr.
Meget træt 3-årig og reaktion
Hej Helen.
Tak for din gode brevkasse. Vi er stødt på et spørgsmål igen, som jeg håber du kan give svar på.
Vores datter fylder snart 3 år. Går i dagpleje til hver dag og er glad for det. Den senest tid har hun virket til at være meget træt. Hun er ekstremt trængende efter sin sut konstant. Hver gang vi skal noget, eller har lavet de mindste ting, så skriger hun efter den og får anfald så hun er helt udmattet af at græde. Selvom hun sover 11 timer om natten og 3 timer til middag, virker hun stadig udmattet om aftenen. Synes tit hvis vi laver det mindste socialt med nogen, så er hun helt færdig og udmattet. Hun kan ikke forstå, at sutten kun er når hun skal sove. Flere gange dagligt grader hun så meget efter den, at hun bruger alt sin energi på den.
Vores dagplejemor siger hun er glad i dagplejen. Sover 1,5 time dernede til middag og spiser fint. Hun er her også helt færdig når jeg henter i dagpleje og stor skriger efter sin sut så snart jeg henter. Hun bruger ellers kun sin sut når hun skal sove i dagplejen.
Her hjemme er hun ikke den store mad spiser og det er småt igennem dagen.
Jeg synes det hårdt at se hun går og er så træt. Synes jo hun får den søvn hun skal have, men der kommer store reaktioner hvis vi har lavet få ting. Jeg har svært ved at se hvad jeg skal gøre ved den sut? Det hårdt at tage kampen hver gang jeg henter fra institution, for jeg ved det det første hun vil skrige efter.
Herhjemme er der voldsomme mange humørsvingninger. Være helt udmattet og 30 min efter leger hun på værelset.
Burde man opsøge læge og se om der noget hun evt mangler, nogen vitaminer eller noget?
Hilsen herfra