Brev:
Hvilket måltid, hvornår?
22. november 2024
Alder:
4 mdr.
Hvilket måltid, hvornår?
Kære Helen
Vi har en datter på nu 4 måneder, som vi synes virker meget interesseret i mad. Hun får flaske og er en stor pige, som vejer ca. 8.5 kg. nu.
Vi har derfor talt om, at hun måske snart skal i gang med mad. Vi har læst lidt om det, men vi er stadig i tvivl om, hvordan vi gør det bedst og der er nogle ting, som vi ikke rigtigt synes, at vi har kunne finde svar på. Derfor får du lige lidt forskellige spørgsmål herfra:
1. Vi har overvejet at starte med grød om aftenen, fordi vi her begge er hjemme og derfor kan hjælpe hinanden. Er det en god idé?
2. Hvornår giver man grød, og hvornår giver man grøntsagsmos?
3. Hvornår begynder man at give mad både morgen, frokost og aften?
4. Hvornår begynder man med mellemmåltider?
5. Hvor mange flasker skal hun have, når hun begynder med mad? Og hvornår skruer man ned for flaskerne?
Vi vil lige nævne, at hendes mave fungerer godt, og hun har trods erstatning aldrig haft problemer med maven.
Håber du kan gøre os lidt klogere på det med maden!
Med venlig hilsen
1. gangsforældrene