Brev:
Vil ikke skemaden
22. november 2024
Alder:
7 mdr.
Vil ikke skemaden
Kære Helen
Min datter, der nu er 7 måneder, vil pludselig ikke spise skemad.
Vi begyndt med grød, da hun var ca. 5 måneder gammel, og hun har indtil for ca. 1 uge siden spist både grød og mos. Men den sidste uge lukker hun konsekvent munden i og ofte begynder hun at græde, når jeg sætter hende i den høje stol.
Jeg er lidt bange for at give hende mad i hånden, men jeg har forsøgt med lidt agurk, og det har hun været meget interesseret i. Der er dog ikke meget næring i agurk, og hvis hun ikke spiser grød og mos, så får hun jo ikke nok?!. Den sidste uge har hun øget sit behov for brystet, hvilket jeg må indrømme irriterer mig lidt, fordi det pludselig går den forkerte vej og jeg har ret meget brug for min nattesøvn. Hun får flaske om aftenen, som far giver hende, og derudover ammer jeg - men nu er hun begyndt at melde sig flere gange om natten, sandsynligvis fordi hun er sulten, fordi hun ikke spiser nok om dagen.
Så hvordan får jeg vendt det hele igen, så hun begynder at spise mere om dagen og kan sove om natten?
Tak for dine altid gode råd!
Mor