Brev:
Farsyg
11. november 2024
Alder:
10 mdr.
Farsyg
Kære Helen
Min datter er 10 mdr gammel. Jeg har været på barsel med hende siden fødsel og frem til for ca. 1 mdr siden, hvor jeg startede job igen. Far har nu været på barsel med vores datter knap 1 mdr. de hygger sig meget og det er tydeligt, at min datter er blevet meget glad for sin far, hvilket er rigtig dejligt. Selvom det også er hårdt, at mor ikke altid er den der dur bedst længere ;)..
Det der bekymrer mig, som jeg vil høre dig om, mon er normalt er, at min datter nogle aftenener skriger og skriger når jeg forsøger at putte hende. Jeg kan slet ikke trøste hende. Så snart far prøver at tage over, stopper hun med at græde med det samme.. jeg tolker det derfor som, at hun vil ha sin far. Jeg er dog bekymret fordi jeg slet ikke kan få hende til ro :-/. Udover dette er det tydeligt, at hun er glad for mig og viser meget kærlighed til mig. Det er kun, om aftenen når hun skal puttes. Jeg kan dog sagtens putte, når far ikke er hjemme. Tit er det derfor også far der putter lige pt. Jeg ville dog elske hvis jeg kunne putte. Men det skal jo også være rart for min datter at blive putte og det er det jo ikke, når hun bliver så ked af det..
Når jeg går på arbejde om morgenen, vinker hun farvel med far. Nogle dage græder hun, når jeg går, men ofte græder hun ikke. Men tænker at det måske skyldes, at hun jo er med far, som også er omsorgs person og lige nu er ham hun er sammen med det meste af sin vågne tid i hverdagene.
Mange hilsner fra
en lidt bekymret mor.