Brev:
Mad på dåse til baby
22. oktober 2024
Alder:
6 mdr.
Mad på dåse til baby
Kære Helen
Jeg har en søn på 6½ mdr. Han er en stor dreng, jeg ved ikke præcist, hvad han vejer og måler nu, men han var 72 cm og vejede 9.5 kg, da han var 5 måneder gammel.
Jeg er blevet i tvivl om han må få mad fra dåse? Må han f.eks. få:
Torskerogn (blandet i mos)
Makrel i tomat (blandet i mos og evt. på brød)
Majs (hakket og blandet i mos)
Flåede tomater (til tomatsovs)
Puré (til tomatsovs)
Bønner (blandet i f.eks. kødsovs)
Frugt (f.eks. ananas eller ferskner)
Hvordan med færdigretter som f.eks. tarteletfyld eller boller i karry, som man også kan købe på dåse?
Jeg bruger nogle gange mad fra dåse, det er ofte på tilbud, billigt, og kan holde sig længe, men jeg er i tvivl om han må få det?
Håber du kan svare?
Hilsen
Mor til sulten dreng