Flytning med baby

14. oktober 2024

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Flytning med baby

Hej Helen

Vi skal flytte i løbet af november måned og vil prøve at gøre det på den bedste måde for vores søn på 8 mdr (9 mdr ved flytning).

Det nemmeste for os vil være, at min søn og jeg tager op til mine forældre (2-3 timers kørsel fra vores hjem) og bliver der mens min kæreste med hjælp fra sin familie får pakket hele lejligheden sammen og flyttet alt til den nye lejlighed. Og så kommer min søn og jeg tilbage til den nye lejlighed, når alle de store ting og møbler er på plads.

Vi vil nok skulle være væk i 8-10 dage. Vi tænker vi sparer vores søn for en masse postyr, larm og støv, men vil det være forvirrende for ham? At han pludselig ikke skal "hjem" mere og nu skal skal bo et nyt sted han ikke kender? Mine forældre bor for langt væk til, at vi ...

Annonce

... lige kan smutte forbi og følge med.

De sidste 1,5-2 måneder har han sovet i vores seng, da han stadig vågner flere gange i timen og vil til brystet. Han har fået en tremmeseng, men den bruger vi mere som en slags kravlegård lige nu. Han er meget tryghedssøgende og morsyg for tiden. I den nye lejlighed får han sit eget værelse, men vi er slet ikke der, hvor han kan sove i egen seng, så tænker han fortsætter i vores seng med tremmesengen på vores værelse - så kan vi begynde at forsøge at få ham vænnet langsomt til den. Og når han så engang er vænnet til at sove selv, så vil vi flytte sengen på hans eget værelse. Hvad tænker du om det?

Er der ellers noget særligt vi skal være opmærksomme på ifm. flytning med baby? Nogle gode råd? :-)

Med venlig hilsen
en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Plus-Plus BIG: Sjov og lærerig leg for de mindste

Når det kommer til små børns udvikling, spiller leg en afgørende rolle. Det er en væsentlig måde for børn til at udvikle deres finmotorik, evnen til at fordybe sig, lære om farver og former osv. BIG har vist sig at være godt til netop det, og derfor vælger mange vuggestuer og børnehaver også BIG, ...

Læs mere her

12. oktober 2024 | Udvikling | 10 mdr.

Slår hovedet ind i ting

Hej Helen Vores datter på 10 måneder er begyndt at slå sit hoved ind i ting....

26. september 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Opstart med mad

Hej Helen Min søn bliver 6 måneder i næste uge og skal derfor opstarte med...

24. september 2024 | Sygdom | 8 mdr.

Tredagesfeber

Kære Helen. Lillebror på 8 måneder fik pludselig høj feber i går aftes -...

23. september 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Mælkeforvirring - komælk til baby

Kære Helen Jeg er altså efterhånden blevet temmelig forvirret over...

23. september 2024 | Kost og ernæring | 9 mdr.

Kiks til baby

Kære Helen Vi er en mødregruppe med børn i alderen 9-10 måneder, som har...

Annonce

Viden om børn:

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind kreativt legetøj til dit barn!

Værdi 520,-

tilmeld

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39