Brev:
Flytning med baby
14. oktober 2024
Alder:
8 mdr.
Flytning med baby
Hej Helen
Vi skal flytte i løbet af november måned og vil prøve at gøre det på den bedste måde for vores søn på 8 mdr (9 mdr ved flytning).
Det nemmeste for os vil være, at min søn og jeg tager op til mine forældre (2-3 timers kørsel fra vores hjem) og bliver der mens min kæreste med hjælp fra sin familie får pakket hele lejligheden sammen og flyttet alt til den nye lejlighed. Og så kommer min søn og jeg tilbage til den nye lejlighed, når alle de store ting og møbler er på plads.
Vi vil nok skulle være væk i 8-10 dage. Vi tænker vi sparer vores søn for en masse postyr, larm og støv, men vil det være forvirrende for ham? At han pludselig ikke skal "hjem" mere og nu skal skal bo et nyt sted han ikke kender? Mine forældre bor for langt væk til, at vi lige kan smutte forbi og følge med.
De sidste 1,5-2 måneder har han sovet i vores seng, da han stadig vågner flere gange i timen og vil til brystet. Han har fået en tremmeseng, men den bruger vi mere som en slags kravlegård lige nu. Han er meget tryghedssøgende og morsyg for tiden. I den nye lejlighed får han sit eget værelse, men vi er slet ikke der, hvor han kan sove i egen seng, så tænker han fortsætter i vores seng med tremmesengen på vores værelse - så kan vi begynde at forsøge at få ham vænnet langsomt til den. Og når han så engang er vænnet til at sove selv, så vil vi flytte sengen på hans eget værelse. Hvad tænker du om det?
Er der ellers noget særligt vi skal være opmærksomme på ifm. flytning med baby? Nogle gode råd? :-)
Med venlig hilsen
en mor