Brev:
Slår hovedet ind i ting
12. oktober 2024
Alder:
10 mdr.
Slår hovedet ind i ting
Hej Helen
Vores datter på 10 måneder er begyndt at slå sit hoved ind i ting. Det kan være i gulvet, ind i væggen, når hun sidder i sengen, men hun kan også slå hovedet ind i os. Det kan ske, hvis vi fx har hende på armen, så kan hun pludselig banke hovedet ind i vores brystkasse eller ind i vores hoved, hvilket kan gøre ret ondt.
Vi har forsøgt at sige nej og forsøgt at lære hende, at hun skal sige ae-ae i stedet. Det kan være meget voldsomt og vi tænker, at når det gør ondt på os, så må det også gøre ondt på hende. Men det virker som om, at hun stadig naturligt er for lille til at forstå det. Så hvad kan vi gøre i stedet?
Vi er naturligvis også bekymrede for om det kan være noget mere alvorligt, som fx autisme eller lignende?
Tak for svar!
Mor og Far til S