Brev:
Laver i bukserne - 5 årig
30. september 2024
Alder:
5 år
Laver i bukserne - 5 årig
Kære Helen.
Vores dreng F. er lige fyldt 5 år. Han smed bleen for ca. 2 år siden, og har ingen problemer med at tisse på toilettet - men han laver ofte i bukserne.
I begyndelsen, da han blev renlig bad han om at få en ble på, som han så lavede i. Han vil ikke længere have bleen på, hvilket vi har accepteret, men i stedet laver han så ofte i bukserne. Vi kan ofte se på ham, når han skal lave, men vi har ikke held til at overtale ham til at gå på toilettet - ofte foregår det sådan, at han gemmer sig, og først når det er sket, så kommer han og siger det.
Vi har forsøgt at lokke med forskellige ting, men uden held. Vi har prøvet med klistermærker, chokoladeknapper, vingummibamser osv. Vi har talt med ham om det igen og igen, intet synes at virke. Jeg må indrømme, at jeg efterhånden nok er lidt irriteret og måske er jeg kommet til at skælde for meget ud. Men, jeg er virkelig frustreret over det, for det virker som om, at han sagtens kan mærke det, og han nægter bare at bruge toilettet.
Der er ofte afføring, små klatter eller bremsespor i hans underbukser.
Han holder sig ofte, når han er i børnehaven eller hvis vi er på besøg hos venner og familie - men selvom vi er sikre på, at han skal på WC, når vi er hjemme igen, så er det sjældent, at det lykkes os at få ham derud.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham?
Med venlig hilsen
Far til F.