Brev:
Tredagesfeber
24. september 2024
Alder:
8 mdr.
Tredagesfeber
Kære Helen.
Lillebror på 8 måneder fik pludselig høj feber i går aftes - 39.4 målt rektalt. Han har hostet lidt i weekenden og også virket mere pylleret end normalt.
Jeg fik derfor en tid hos lægen til morgen, hvor temperaturen dog var faldet til 38.5 grader, og lægen sagde, at det kunne måske være tredagesfeber. Hun sagde også, at det var en virus, og at vi ikke kunne behandle det, men at jeg blot skulle holde øje med hvordan han reagerede og efter tre dage, ville der så komme udslæt. Hun virkede ikke bekymret, og der var temmelig travlt, så jeg fik ikke rigtigt andet at vide.
Efter at vi er kommet hjem, så er han blevet mere sløv og jeg fornemmer, at temperaturen stiger. Han sover lige nu i mine arme, imens jeg skriver til dig...
Kan du mon ikke fortælle lidt om tredagesfeber, og hvordan jeg skal forholde mig? Jeg har søgt lidt på det, og det ser ud som om, at det er en herpes-virus, kan det hænge sammen med forkølelsessår hos voksne?
Tak,
den lidt bekymrede mor