Mælkeforvirring - komælk til baby

23. september 2024

Alder:
7 mdr.

Mælkeforvirring - komælk til baby

Kære Helen

Jeg er altså efterhånden blevet temmelig forvirret over anbefalingerne omkring komælk til børn.

Hos os vil vi gerne, at vores børn spiser med af familiens mad, så vidt det er muligt. Jeg forsøger også at køre lidt BLW, så vores datter spiser selv, da jeg mener, det er vigtigt for hendes spiselyst fremadrettet og at det forebygger kræsenhed. Jeg supplerer dog med lidt grød og mos en gang imellem, for at være sikker på, at hun rent faktisk spiser nok, da meget af maden stadig havner på gulvet. ...

Annonce

...

Så vidt jeg har forstået, så skal børn som udgangspunkt have modermælk eller modermælkserstatning til de er et år. Og fra 9 måneder, må de gerne begynde at spise med af familiens mad, og kan i denne alder også få mere komælk. Men er det helt no-go at tilbyde dem komælk, før de bliver 9 måneder gamle. De må jo gerne få ost og smør, som jo også er lavet med komælk?

Jeg tror, at jeg har brug for at få det skåret lidt ud i pap, kan du hjælpe med det?!

Tak,
Den forvirrede mor

PS min datter er 7.5 måned nu :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. september 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Opstart med mad

Hej Helen Min søn bliver 6 måneder i næste uge og skal derfor opstarte med...

24. september 2024 | Sygdom | 8 mdr.

Tredagesfeber

Kære Helen. Lillebror på 8 måneder fik pludselig høj feber i går aftes -...

23. september 2024 | Kost og ernæring | 9 mdr.

Kiks til baby

Kære Helen Vi er en mødregruppe med børn i alderen 9-10 måneder, som har...

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Baby zoner ud

Kære Helen. Min datter er 8 mdr. hun er umiddelbart sund og rask og vores...

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Tumle med baby

Kære Helen Er meget vild med din brevkasse og alle dine gode bøger, som vi...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor