Brev:
Mælkeforvirring - komælk til baby
23. september 2024
Alder:
7 mdr.
Mælkeforvirring - komælk til baby
Kære Helen
Jeg er altså efterhånden blevet temmelig forvirret over anbefalingerne omkring komælk til børn.
Hos os vil vi gerne, at vores børn spiser med af familiens mad, så vidt det er muligt. Jeg forsøger også at køre lidt BLW, så vores datter spiser selv, da jeg mener, det er vigtigt for hendes spiselyst fremadrettet og at det forebygger kræsenhed. Jeg supplerer dog med lidt grød og mos en gang imellem, for at være sikker på, at hun rent faktisk spiser nok, da meget af maden stadig havner på gulvet. ...
...
Så vidt jeg har forstået, så skal børn som udgangspunkt have modermælk eller modermælkserstatning til de er et år. Og fra 9 måneder, må de gerne begynde at spise med af familiens mad, og kan i denne alder også få mere komælk. Men er det helt no-go at tilbyde dem komælk, før de bliver 9 måneder gamle. De må jo gerne få ost og smør, som jo også er lavet med komælk?
Jeg tror, at jeg har brug for at få det skåret lidt ud i pap, kan du hjælpe med det?!
Tak,
Den forvirrede mor
PS min datter er 7.5 måned nu :)