Baby zoner ud

15. september 2024

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Baby zoner ud

Kære Helen.

Min datter er 8 mdr. hun er umiddelbart sund og rask og vores egen sundhedsplejerske er ikke bekymret for dette.

Hun har siden hun var ret lille zonet ud nogle gange, ligesom vi voksne også gør. Altså hvor vi stirrer ud i luften. Nogle dage gør hun det ret meget og andre dage ikke. Er det normalt. Hun gør det også, når hun fx. Ikke burde være træt. Hun er ellers rigtig god i kontakten.

Derudover græder hun lige fortiden, når andre taler til hende. Altså fremmede. Hun vil heller ikke hen til bedsteforældre eller andre end os forældre. Jeg ved godt der er en fase med separationsangst. Hun har dog aldrig rigtig smilet til fremmede, hun kigger blot på dem meget længe og ser lige for tiden ...

Annonce

... lidt skeptisk ud. Hun smiler altid til os forældre. Nogle gange får bedsteforældre også lidt smil. Jeg synes mange babyer i mødregruppen smiler til mig. Min datter smiler dog ikke til de andre mødre. Hun kan græde hvis de kigger på hende for tiden. Hvis vi er ude blandt andre babyer, kan hun også græde, hvis de andre babyer rører hende eller kommer tæt på.

Er det normalt ? Og tror du at der er noget vi som forældre kan gøre, for at hjælpe hende. Andet end at udtrykke at det er okay med smil og selvfølglig tage hende op og trøste, hvis hun er ked af det.

Vi er ofte ude. Så det er ikke fordi vi ikke kommer ud og vi er meget sociale. Er på baby hold osv og sammen med familie og venner.

Venlig hilsen
Emma

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Tænk forebyggelse, når du skifter ble – og undgå rød numse

Hudproblemer hos de små er desværre et udtalt problem, men ved at bruge korrekt og forebyggende hudpleje ved hvert bleskift kan du skånsomt, naturligt og nemt undgå, at din baby får rød numse.

Derfor får blebørn nemt røde numser
Hvis din baby har rød numse, er du ikke alene. ...

Læs mere her

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Tumle med baby

Kære Helen Er meget vild med din brevkasse og alle dine gode bøger, som vi...

2. september 2024 | Udstyr | 7 mdr.

Kravlegård, højstol og daglig gåtur i bæresele?

Kære Helen Jeg vil gerne høre, hvad din holdning er til...

26. august 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Tvillinger snart 8 mdr.

Kære Helen Ja nu måtte jeg ty til dig. Jeg er mor til tvillinger der bliver...

25. august 2024 | Kost og ernæring | 8 mdr.

Ufordøjet mad i afføringen

Kære Helen Min dreng er nu blevet 8 måneder og er rigtig godt i gang med at...

22. august 2024 | Udvikling | 8 mdr.

For hurtig motorisk

Kære Helen Min datter er lige blevet 8 måneder. Hun har altid været meget...

Annonce

Viden om børn:

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet