Brev:
Baby zoner ud
15. september 2024
Alder:
8 mdr.
Baby zoner ud
Kære Helen.
Min datter er 8 mdr. hun er umiddelbart sund og rask og vores egen sundhedsplejerske er ikke bekymret for dette.
Hun har siden hun var ret lille zonet ud nogle gange, ligesom vi voksne også gør. Altså hvor vi stirrer ud i luften. Nogle dage gør hun det ret meget og andre dage ikke. Er det normalt. Hun gør det også, når hun fx. Ikke burde være træt. Hun er ellers rigtig god i kontakten.
Derudover græder hun lige fortiden, når andre taler til hende. Altså fremmede. Hun vil heller ikke hen til bedsteforældre eller andre end os forældre. Jeg ved godt der er en fase med separationsangst. Hun har dog aldrig rigtig smilet til fremmede, hun kigger blot på dem meget længe og ser lige for tiden lidt skeptisk ud. Hun smiler altid til os forældre. Nogle gange får bedsteforældre også lidt smil. Jeg synes mange babyer i mødregruppen smiler til mig. Min datter smiler dog ikke til de andre mødre. Hun kan græde hvis de kigger på hende for tiden. Hvis vi er ude blandt andre babyer, kan hun også græde, hvis de andre babyer rører hende eller kommer tæt på.
Er det normalt ? Og tror du at der er noget vi som forældre kan gøre, for at hjælpe hende. Andet end at udtrykke at det er okay med smil og selvfølglig tage hende op og trøste, hvis hun er ked af det.
Vi er ofte ude. Så det er ikke fordi vi ikke kommer ud og vi er meget sociale. Er på baby hold osv og sammen med familie og venner.
Venlig hilsen
Emma