Svar: Tumle med baby

15. september 2024

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Kære Emma

Tak for dit brev og velkommen til - og tusind tak for at fortælle, at du er glad for og har flere af mine bøger, det er rigtigt dejligt at høre - tak! Og jeg vil naturligvis meget gerne dele lidt tanker med dig :)

Det er helt naturligt, at du kan blive bekymret, når du tænker tilbage på situationer, som kunne have været potentielt farlige - f.eks. hoppen på en trampolin. En trampolin har jo en vis rebound-effekt, hvilket godt kan udgøre en vis risiko.

Når det så er sagt, så lyder det som om, at det er gået helt stille og roligt for sig, og din kærteste har hele tiden holdt jeres datter i sin favn. Hun har i en alder af 7 måneder selv kunnet holde sit hoved, og der har ikke været tale om nogen hurtige eller meget pludselig bevægelser, som ofte vil være det, man skal være bekymret omkring. Skader opstår normalt i mere ekstreme situationer, hvor baby udsættes for gentagne og kraftige rystelser, og det er der ikke tale om hos ...

Annonce

... jer:)

Det lyder som om, at far hele tiden har været opmærksom på, hvordan hun har reageret på bevægelserne, og det lyder som om, at hun har været glad og har nydt det. De har haft en sjov oplevelse sammen. Hun har ikke grædt eller virket til at føle det ubehageligt.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Derudover, så fortæller du, at det nu er en måned siden, og det lyder ikke som om, at du har oplevet nogle usædvanlige ændringer i hendes adfærd, motoriske udvikling eller i hendes vanlige måde at være på. Hvis hun spiser, sover, bevæger sig fuldstændig som hun plejer, så er der højst sandsynligt ingen grund til bekymring, og jeg tænker derfor, at du kan tage denne enkelte hoppetur på trampolinen helt roligt. Fremover, er det dog naturligvis en god idé at vente med trampolin, indtil hun bliver ældre - men alt det andet tumling I har gang i, lyder super godt. Bliv endelig ved med det!:)

Jeg håber, at du kan bruge dette lidt videre, og at det også giver lidt ro med på vejen. Knus herfra:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Plus-Plus BIG: Sjov og lærerig leg for de mindste

Når det kommer til små børns udvikling, spiller leg en afgørende rolle. Det er en væsentlig måde for børn til at udvikle deres finmotorik, evnen til at fordybe sig, lære om farver og former osv. BIG har vist sig at være godt til netop det, og derfor vælger mange vuggestuer og børnehaver også BIG, ...

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udvikling:

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Baby zoner ud

Kære Helen. Min datter er 8 mdr. hun er umiddelbart sund og rask og vores...

22. august 2024 | Udvikling | 8 mdr.

For hurtig motorisk

Kære Helen Min datter er lige blevet 8 måneder. Hun har altid været meget...

10. juli 2024 | Udvikling | 2 år, 6 mdr.

Sensitiv - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen. Har det seneste stykke tid gået med bekymring om, om der mon er...

29. maj 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Motorisk sansesøgende

Kære Helen, Så er det os igen 😅 Vi har jo en dejlig dreng på 2 år...

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte