Kravlegård, højstol og daglig gåtur i bæresele?

1. september 2024

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Kravlegård, højstol og daglig gåtur i bæresele?

Kære Helen

Jeg vil gerne høre, hvad din holdning er til bæresele/højstol/kravlegård.

Min søn fylder snart 7 mdr. og er meget aktiv. Han kryber meget hurtigt rundt, er så småt begyndt at kravle, sidder fint og rank selv og rejser sig op ad møbler osv. (tager også et par små skridt til siden, hvis han lige skal have fat i noget spændende). Jeg synes jo det er ret tidligt, men han har også tilbragt meget tid på maven. Han har aldrig sovet så meget om dagen, og han har været meget lidt i bæresele og autostol og den slags, fordi jeg har været meget hjemme med ham. Men nu kan jeg jo slet ikke få lavet noget, fordi jeg render rundt og forsøger at forhindre ham i at banke hovedet i gulvet eller vælte vores store planter :-D Han laver stort set ikke andet end at rejse sig op ad alting, fordi det jo bare er det, der er sjovt nu.

Mit spørgsmål er så om du vil anbefale os at få en kravlegård? Eller ville det være bedre blot at sætte ham i sin højstol med et stykke frugt mens han kan følge med i, hvad jeg går og laver?

Er naturligt også begyndt at have ham mere i bæresele, hvis jeg skal have ordnet vasketøj osv. Derudover er jeg begyndt at gå en daglig tur med ham i bæreselen på 1-1,5 time (for det mest 1 time), hvor han så godt kan sove 30-60 min. Er det for ...

Annonce

... længe at sidde i bæresele hver dag? Han har problemer med spændinger i kroppen - både i ben, ryg, nakke og kæbe (han skal have klippet tungebånd om en måned), så tænker lidt, at det måske er godt nok for ham med en afslappet krop i bæreselen?

Han er meget svær at få til at sove andre steder fra vågen tilstand. Barnevognen lykkes kun indimellem, hvis jeg ammer ham indtil han sover og så lægger ham sovende i barnevognen. Men han sover stadig aldrig over 1,5 time om dagen. For det meste ca. 30-45 min.

Vi har desværre stadig ingen faste rutiner, fordi hans søvn varierer så meget. Også om natten. Sover meget uroligt og vil til brystet hele tiden. Derfor er det jo dejligt at have én ting, der for det meste fungerer om dagen (bæresele). Dog fungerer det ofte også, hvis jeg lader ham ligge og sove på mig efter amning. Selvom det jo ikke er vejen frem for at lære ham at sove alene. Men ender tit med det, da jeg så ved han får lidt søvn. Men det er en anden snak.

Så hvad synes du ift. kravlegård/højstol? Ift. kravlegård overvejer vi IDA-MARIE fra Hoppekids, og vores højstol er Stokke Nomi med baby-sæt og sele.
Og den daglige lur i bæreselen? Vi har Najell Original vol 2, hvis det har betydning.

På forhånd tak :-)

Med venlig hilsen
en (stadig) træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Baby zoner ud

Kære Helen. Min datter er 8 mdr. hun er umiddelbart sund og rask og vores...

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Tumle med baby

Kære Helen Er meget vild med din brevkasse og alle dine gode bøger, som vi...

26. august 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Tvillinger snart 8 mdr.

Kære Helen Ja nu måtte jeg ty til dig. Jeg er mor til tvillinger der bliver...

25. august 2024 | Kost og ernæring | 8 mdr.

Ufordøjet mad i afføringen

Kære Helen Min dreng er nu blevet 8 måneder og er rigtig godt i gang med at...

22. august 2024 | Udvikling | 8 mdr.

For hurtig motorisk

Kære Helen Min datter er lige blevet 8 måneder. Hun har altid været meget...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder