Brev:
Vågner fra lure hele tiden
31. august 2024
Alder:
3 mdr.
Vågner fra lure hele tiden
Hej.
Jeg har en datter på 3 måneder. Jeg kan simpelthen kun få hende til at tage en lur om dagen nogen gange. Det er den første lur jeg kan få hende til at tage og hun sover som regel 2 timer.
Når hun giver tegn til hun er træt igen, som ca. Er efter 1-2 timer, så får hun mad og hun falder altid i søvn ved brystet.
Hvis hun fik lov så kunne hun sove flere timer på mig, men det er ikke holdbart. Når jeg ligger hende, så sover hun også, men der går ikke mere end 5-10 minutter før hun vågner med et stort smil og er ikke sådan til at putte igen. Når hun så bliver puttet igen, så sker det samme igen. Sådan går resten af dagen indtil hun skal puttes til nat, hvor hun godt kan holdes i søvnen.
Om natten plejede hun sagtens at kunne sove 5-6 timer i streg uden at vågne, men nu går der ikke mere end 2 timer før hun vågner og vil spise.
Om dagen sover hun lige pt. i en lift på sofaen. Hun kan godt lide at ligge i sin barnevogn, og falder også i søvn når man er ude og gå tur, men hun vågner også her efter meget kort tid. Hun er aldrig sur når hun vågner fra de korte lure, men vi kan se på hende at hun er træt og der går kort tid til hun melder hun er træt igen.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.
Skal jeg prøve at putte hende et andet sted end på sofaen?
Hvis hun vågner, skal jeg så lade hende ligge selv, og se om hun falder i søvn. Synes dog at hun vækker sig selv mere og mere end hun bliver træt, også synes jeg vi er det samme sted, hvor hun ikke får sovet nok.
Føler at jeg bruger hele dagen på at putte, uden at hun bliver puttet.
Hilsen mor