Vågner fra lure hele tiden

31. august 2024

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vågner fra lure hele tiden

Hej.

Jeg har en datter på 3 måneder. Jeg kan simpelthen kun få hende til at tage en lur om dagen nogen gange. Det er den første lur jeg kan få hende til at tage og hun sover som regel 2 timer.

Når hun giver tegn til hun er træt igen, som ca. Er efter 1-2 timer, så får hun mad og hun falder altid i søvn ved brystet.

Hvis hun fik lov så kunne hun sove flere timer på mig, men det er ikke holdbart. Når jeg ligger hende, så sover hun også, men der går ikke mere end 5-10 minutter før hun vågner med et stort smil og er ikke sådan til at putte igen. Når hun så bliver puttet igen, så sker det samme igen. Sådan går resten af dagen indtil hun skal puttes til nat, hvor hun godt kan holdes i søvnen.

Om natten plejede hun sagtens at kunne sove 5-6 timer i streg uden at vågne, men nu går ...

Annonce

... der ikke mere end 2 timer før hun vågner og vil spise.

Om dagen sover hun lige pt. i en lift på sofaen. Hun kan godt lide at ligge i sin barnevogn, og falder også i søvn når man er ude og gå tur, men hun vågner også her efter meget kort tid. Hun er aldrig sur når hun vågner fra de korte lure, men vi kan se på hende at hun er træt og der går kort tid til hun melder hun er træt igen.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Skal jeg prøve at putte hende et andet sted end på sofaen?
Hvis hun vågner, skal jeg så lade hende ligge selv, og se om hun falder i søvn. Synes dog at hun vækker sig selv mere og mere end hun bliver træt, også synes jeg vi er det samme sted, hvor hun ikke får sovet nok.

Føler at jeg bruger hele dagen på at putte, uden at hun bliver puttet.

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Tænk forebyggelse, når du skifter ble – og undgå rød numse

Hudproblemer hos de små er desværre et udtalt problem, men ved at bruge korrekt og forebyggende hudpleje ved hvert bleskift kan du skånsomt, naturligt og nemt undgå, at din baby får rød numse.

Derfor får blebørn nemt røde numser
Hvis din baby har rød numse, er du ikke alene. ...

Læs mere her

4. september 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsrytme for baby på tre måneder

Kære Helen. Først og fremmest mange tak for din gode postkasse. Det er...

23. juli 2024 | Amning | 3 mdr.

Vægttab under amning

Kære Helen Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men...

20. juli 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsplan 3 måneder

Hei! Jeg har en gutt på snart 3 måneder som er veldig vanskelig å få til å...

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

31. maj 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

4 mdr og store søvnproblemer

Kære Helen Først vil jeg sige tusind tak for en side med rigtig god...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.