Uro i kroppen - 2 år, 6 mdr.

31. august 2024

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Uro i kroppen - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen.

Har lige brug for at hører dine tanker, omkring min bekymring til vores datter som nu er 2,5 år.

Hun har fra starten været rigtig godt med motorisk og vil rigtig gerne bruge kroppen, hvilket er rigtig dejligt. Hun er også med sprogligt og trives godt.

Hun går til dagligt i dagpleje. Hvor hun er glad for at være. Men vores dagplejemor er også begyndt at pointere at der er fuld fart på hende og de har svært ved at følge med.

Min bekymring er hendes uro i kroppen og energiniveau. Hun har meget svært ved at sidde stille, og snakker/råber når hun så sidder lidt stille og når hun så sidder stille skal hun hurtigt videre.

Det eneste der giver hende ro, er en sut. ...

Annonce

... Hvilket vi jo begrænser så meget som muligt, pga hendes tandstilling. Hun går meget og putter sine fingre i munden, ved ikke om huk prøver at finde noget ro ved at have noget i munden. Hun har et stramt læbebånd, som tandlægen tidligere nævnte da hun var mindre man ikke gjorde noget ved. Men synes tit hun bare drikker sig mæt.

Hun kan godt sidde stille, hvis hun ser tv eller iPad.

Hun sover fint om natten, om dagen sover hun, men sover ikke særlig tungt og vågner hurtigt ved de mindste ting.

Jeg er lidt itvivl om hvad jeg kan gøre for hendes uro. For synes det synd at hun slet ikke kan sidde stille. Feks når vi skal nogen steder hen, så er det næsten altid en kamp.

Hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Plus-Plus BIG: Sjov og lærerig leg for de mindste

Når det kommer til små børns udvikling, spiller leg en afgørende rolle. Det er en væsentlig måde for børn til at udvikle deres finmotorik, evnen til at fordybe sig, lære om farver og former osv. BIG har vist sig at være godt til netop det, og derfor vælger mange vuggestuer og børnehaver også BIG, ...

Læs mere her

21. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Datter vil bæres

Hej igen Helen Og som altid tak for dine meget grundige svar! Hvor er det...

16. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Selvstændighedsalder - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen Tak for svar omkring lillebror, det går allerede meget...

9. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Når små børn er bange

Kære Helen Vi har lille H som nu nærmer sig 2,5 år. Over de sidste par...

8. august 2024 | Sovevaner | 2 år, 8 mdr.

Svær putning til nat - 2 år, 8 mdr.

Hej Helen Jeg skriver vedr. vores datter som nu er 2år og 8 måneder. Hun...

26. juli 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Søskendejalousi - 2 år, 5 mdr.

Hej Helen. Min datter på 2,5 år reagerer utrolig voldsomt på at have fået en...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina