Brev:
Uro i kroppen - 2 år, 6 mdr.
31. august 2024
Alder:
2 år, 6 mdr.
Uro i kroppen - 2 år, 6 mdr.
Hej Helen.
Har lige brug for at hører dine tanker, omkring min bekymring til vores datter som nu er 2,5 år.
Hun har fra starten været rigtig godt med motorisk og vil rigtig gerne bruge kroppen, hvilket er rigtig dejligt. Hun er også med sprogligt og trives godt.
Hun går til dagligt i dagpleje. Hvor hun er glad for at være. Men vores dagplejemor er også begyndt at pointere at der er fuld fart på hende og de har svært ved at følge med.
Min bekymring er hendes uro i kroppen og energiniveau. Hun har meget svært ved at sidde stille, og snakker/råber når hun så sidder lidt stille og når hun så sidder stille skal hun hurtigt videre.
Det eneste der giver hende ro, er en sut. Hvilket vi jo begrænser så meget som muligt, pga hendes tandstilling. Hun går meget og putter sine fingre i munden, ved ikke om huk prøver at finde noget ro ved at have noget i munden. Hun har et stramt læbebånd, som tandlægen tidligere nævnte da hun var mindre man ikke gjorde noget ved. Men synes tit hun bare drikker sig mæt.
Hun kan godt sidde stille, hvis hun ser tv eller iPad.
Hun sover fint om natten, om dagen sover hun, men sover ikke særlig tungt og vågner hurtigt ved de mindste ting.
Jeg er lidt itvivl om hvad jeg kan gøre for hendes uro. For synes det synd at hun slet ikke kan sidde stille. Feks når vi skal nogen steder hen, så er det næsten altid en kamp.
Hilsner