Brev:
Hjælp til at skifte rytme i flaske
25. august 2024
Alder:
1 mdr.
Hjælp til at skifte rytme i flaske
Hej igen,
Tak for dit meget fine svar på mit sidste brev :-)
Det går heldigvis meget bedre med den lille, dog har vi stadig problemer med flasken og kliklydende, men vi er igang med at prøve lidt forskelligt af.
Jeg har de sidste dage forsøgt at give lidt mælk i flasken inden hendes selvstændige lure, hvilket har medvirket, at hun er faldet hen af sig selv, men stadig vågner efter 20-30-40 minutter. Nogle gange har det kunne lade sig gøre at hjælpe hendes videre i søvnen - andre gange ikke og så sover hun i armen eller viklen.
Mit spørgsmål er, hvordan jeg kan få vendt hendes spiserytme således, at hun ikke kun kan spise 20 ml inden lur, men et fuldt måltid.
Lige nu får hun flaske og så hygger vi og derefter skal hun sove. Jeg tænker, at det optimale ville være, hvis hun kunne spise og efterfølgende sove ligesom hun gør, når hun skal sove til nat.
Har forsøgt at lægge hende til lur umiddelbart efter flaske og så har hun haft sig en god lur i viklen og vågner altid op sur og så er mad den eneste måde at få hende til ro, hvilket så igen skaber en dårlig rytme i forhold til mad og så putning…
Med venlig hilsen