Hjælp til at skifte rytme i flaske

25. august 2024

Alder:
1 mdr.

Hjælp til at skifte rytme i flaske

Hej igen,

Tak for dit meget fine svar på mit sidste brev :-)

Det går heldigvis meget bedre med den lille, dog har vi stadig problemer med flasken og kliklydende, men vi er igang med at prøve lidt forskelligt af.

Jeg har de sidste dage forsøgt at give lidt mælk i flasken inden hendes selvstændige lure, hvilket har medvirket, at hun er faldet hen af sig selv, men stadig vågner efter 20-30-40 minutter. Nogle gange har det kunne lade sig gøre at hjælpe hendes videre i søvnen - andre gange ikke og så sover hun i armen eller viklen.

Mit spørgsmål er, hvordan ...

Annonce

... jeg kan få vendt hendes spiserytme således, at hun ikke kun kan spise 20 ml inden lur, men et fuldt måltid.

Lige nu får hun flaske og så hygger vi og derefter skal hun sove. Jeg tænker, at det optimale ville være, hvis hun kunne spise og efterfølgende sove ligesom hun gør, når hun skal sove til nat.

Har forsøgt at lægge hende til lur umiddelbart efter flaske og så har hun haft sig en god lur i viklen og vågner altid op sur og så er mad den eneste måde at få hende til ro, hvilket så igen skaber en dårlig rytme i forhold til mad og så putning…

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Plus-Plus BIG: Sjov og lærerig leg for de mindste

Når det kommer til små børns udvikling, spiller leg en afgørende rolle. Det er en væsentlig måde for børn til at udvikle deres finmotorik, evnen til at fordybe sig, lære om farver og former osv. BIG har vist sig at være godt til netop det, og derfor vælger mange vuggestuer og børnehaver også BIG, ...

Læs mere her

24. august 2024 | Sygdom | 1 mdr.

Vil kun sove lur i vikle

Kære Helen. Jeg har en skøn datter på vej til de 7 uger, som har været et...

22. maj 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kommer jeg til at elske mit barn

Kære Helen. Kommer alle mødre til at elske deres børn og blive glade for...

22. maj 2024 | Sovevaner | 1 mdr.

Søvnudfordringer 7 uger baby

Hej Helen, Jeg har en datter på 7 uger. Jeg har udfordringer med at få...

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

Annonce

Viden om børn:

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina