Brev:
Ufordøjet mad i afføringen
25. august 2024
Alder:
8 mdr.
Ufordøjet mad i afføringen
Kære Helen
Min dreng er nu blevet 8 måneder og er rigtig godt i gang med at spise forskellig slags mad. Jeg giver ham som udgangpunkt det samme som jeg selv spiser - noget af det moser jeg, noget får han i små hapsere og andet får han i hånden og spiser selv.
Jeg har dog lagt mærke til, at der ofte er ufordøjet mad i hans afføring. Hvis han f.eks. har fået gulerod eller majs, så kommer det helt ud og jeg kan se det ligge i bleen.
Jeg er i tvivl om det er okay, for så optager han vel ikke næringen fra maden? Er der noget, som jeg skal være opmærksom på? Noget jeg kan gøre anderledes?
Tak for dit svar!
Mor B