Brev:
For hurtig motorisk
22. august 2024
Alder:
8 mdr.
For hurtig motorisk
Kære Helen
Min datter er lige blevet 8 måneder. Hun har altid været meget hurtig motorisk og jeg får rigtig mange kommentarer omkring det.
Hun begyndte at trille bevidst omkring, da hun var ca. 3 måneder, og kom op på alle fire, da hun var 5 måneder. Her lå hun og rokkede og begyndte derefter at kravle efter 1-2 uger, så ca. 5.5 måned gammel.
For en måned siden begyndte hun at rejse sig op ved tremmerne i sengen, og nu er hun også begyndt at rejse sig ved møblerne i stuen. Hun sidder fuldstændig stabilt og kan fint komme fra stående til siddende stilling, når hun er i sin seng, eller når hun f.eks. står ved en stor foldemadras vi har i stuen. Jeg tror ikke det varer længe, før hun tager sine første skridt. Og hun er som sagt lige blevet 8 måneder.
Er det okay, at hun er så hurtig? Eller er der noget, som jeg skal være opmærksom på eller gøre? Kan man være for hurtig motorisk?
Tak for svar,
Kærlig hilsen
Mor