Brev:
Datter vil bæres
20. august 2024
Alder:
2 år, 6 mdr.
Datter vil bæres
Hej igen Helen
Og som altid tak for dine meget grundige svar! Hvor er det bare dejligt og brugbart.
Jeg har et meget konkret spørgsmål, som dog fylder en del, og som jeg ikke helt ved, hvordan jeg bedst håndterer.
Min datter på 2,5 år vil gerne løftes, rigtig meget. Hun har altid haft et stort behov for nærhed, og jeg har derfor nok generelt løftet hende mere af den grund. Men det er efterhånden meget tungt for mig, og jeg er øm over det hele af at løfte rundt på hende og lillebror.
Hun kommer tit over og siger hun vil op. Jeg forsøger at sætte mig ned og tilbyde kram i stedet, og hvis vi feks skal ud til bilen, siger jeg, at jeg rigtig gerne vil gå med hende i hånden. Men det er ikke nok, og hun bliver vildt ked af det. Så ofte ender det med, at jeg løfter hende alligevel, for at hun ikke skal føle dig afvist. Hun ser jo også, at jeg går rundt med lillebror, så jeg kan godt forstå, det kan være svært for hende.
Hvordan griber jeg det bedst an, så jeg samtidig imødekommer hendes behov for nærhed/tryghed?
Bedste hilsner