Brev:
Hvor meget mælk er nok?
9. august 2024
Alder:
7 mdr.
Hvor meget mælk er nok?
Kære Helen
Min datter er 7 måneder gammel og jeg ammer hende ca. 4 gange dagligt, nogle dage afviser hun brystet (jeg tilbyder det altid, men det er ikke altid, at hun vil have det) og så lykkes det kun at amme hende ca. 3 gange, andre gange søger hun brystet hyppigt og kan komme op på 5-6 amninger. Derudover tilbyder jeg hende vand af kop til maden.
Det føles som om, at hun begynder at sige mere og mere fra overfor brystet, hvilket jeg jo synes er alt for tidligt. De dage, hvor hun søger brystet hyppigt tænker jeg, at hun naturligt får mælk nok. Men jeg bliver i tvivl om, hvorvidt jeg bør tilbyde hende modermælkserstatning af kop, når hun nogle dage kun ammer ca. 3 gange?
Jeg bruger modermælkserstatning i hendes grød og mos, men hun får ikke erstatning i kop. Bør jeg tilbyde hende dette - også for at sikre hende ekstra jern?
På forhånd tak for hjælpen,
Mor til M.