Brev:
Svær putning til nat - 2 år, 8 mdr.
7. august 2024
Alder:
2 år, 8 mdr.
Svær putning til nat - 2 år, 8 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver vedr. vores datter som nu er 2år og 8 måneder.
Hun har egentligt altid været bøvlet at putte, siden jeg stoppede med at amme da hun var 1,5.
Hun har ikke været vant til at sove i egen seng, og sover hos os. Det plejer at tage 45min til 1 time at putte hende, og vi putter hende klokken 19. Hun får middagslur, hun tager som regel 1,5-2 timer. Her ligger hun sig selv til at sove i barnevogn. Hun skal starte i børnehave om en måneds tid.
På det sidste er det blevet helt forfærdeligt at putte hende. det har ikke været er problem før, vi lå blot med hende efter godnathistorie, nussede hende lidt og så sov hun på et tidspunkt. Omend hun vendte og drejede sig meget, så var hun forholdsvis stille.
De sidste par uger har hun ikke gjort det.
Hun er en høflig sød pige, som ikke slår og kradser, men det har hun så gjort på os de sidste par uger under putning. Hun slikker, bidder, napper, kilder, skubber - og griner imens. Det er svært ikke at blive sur på hende, men det griner hun jo så også bare af.
Vi har også forsøgt at putte hende på eget værelse, hvor hun selv falder i søvn, mens vi sidder på værelset. De gange har taget 2,5 time. Men der er hun blevet pænt i sengen, og vi har ikke fået er par på hovedet. Der er ingen tremmer.
Hun er nem at putte hvis hun ikke får en middagslur. Hun er også nem at putte hvis klokken bliver 21:30.
Vi skrev engang til dig med vores store dreng, som altid har sovet i egen seng, han gjorde nogenlunde det samme med at grine af os og løb ud fra værelset. Der skulle vi bruge en metode hvor vi sagde godnat og så skulle vi bære ham ind - og det virkede efter 1,5 uges tid, så blev han bare i egen seng og sagde pænt godnat (vel og mærke efter lange aftener med putning på flere timer og skrig og gråd).
Jeg er i tvivl om det er nu vi skal i gang med det samme med hende. Som ikke har sovet meget i egen seng, men er tryg derinde. Hun har vågnet omkring 2-3tiden de gange hun har sovet derinde, så helt tryg er hun jo så ikke.
Hvad vil være det bedste skridt fremad?