Brev:
Sove i klapvogn?
6. august 2024
Alder:
5 mdr.
Sove i klapvogn?
Kære Helen
Vores datter er nu 5.5 måned gammel og efterhånden en stor pige på næsten 9 kg og 68 cm. Det betyder, at hun efterhånden er ret tung at bære rundt på, når vi er nogen steder fx. når vi handler - her plejer jeg eller far at have hende i en bæresele. Vi flytter hende fra autostolen over i bæreselen og har hende der indtil vi har handlet færdig og kører hjem, hvor hun så sættes i autostolen igen.
Hjemme sover hun ofte lur i sin barnevogn, men vi har ikke plads til barnevognen i bilen. Jeg har derfor overvejet at købe en klapvogn, som vil være praktisk at tage med i hverdagen - men er blevet i tvivl om hun er for lille? Må hun godt sove i en klapvogn? Jeg har læst, at de fleste børn kan sidde op i klapvogn, når de er 8 måneder, men hun er jo kun 5 måneder...
Hun sover rigtig godt i sin barnevogn og også i bæreselen, men igen af delene fungerer optimalt, når vi ikke er hjemme. Så hvad tænker du?
Tak,
Mor til T.