Hvilke frugter og bær til baby?

30. juli 2024

Alder:
7 mdr.

Hvilke frugter og bær til baby?

Kære Helen

Min datter er knap 7 måneder gammel. Vi startede med mad, da hun var ca. 5 1/2 måned, og det går fint. Hun følger de dagsplaner, som du ofte laver :)

Vi er så heldige at mine svigerforældre har en del bær og frugtbuske, og vi kan derfor få en del fra dem, de forsyner os jævnlig med f.eks. æbler, pærer og blommer, men også med jordbær, hindbær, blåbær osv. Men hvad med f.eks. stikkelsbær og ...

Annonce

... ribs? Og kirsebær osv. Må min datter få alt?

Og hvordan er det egentlig med citrusfrugter og baby? Må de bare spise løs af det? Jeg har læst, at citrusfrugter ikke anbefales til børn før 1 års alderen - er det korrekt?

Jeg håber, at du kan fortælle, hvilke frugter og bær hun må få og også hvordan jeg giver det bedst? Og måske endnu vigtigere - fortæller, hvis der er noget, som hun ikke må få?

Hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Baby zoner ud

Kære Helen. Min datter er 8 mdr. hun er umiddelbart sund og rask og vores...

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Tumle med baby

Kære Helen Er meget vild med din brevkasse og alle dine gode bøger, som vi...

2. september 2024 | Udstyr | 7 mdr.

Kravlegård, højstol og daglig gåtur i bæresele?

Kære Helen Jeg vil gerne høre, hvad din holdning er til...

26. august 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Tvillinger snart 8 mdr.

Kære Helen Ja nu måtte jeg ty til dig. Jeg er mor til tvillinger der bliver...

25. august 2024 | Kost og ernæring | 8 mdr.

Ufordøjet mad i afføringen

Kære Helen Min dreng er nu blevet 8 måneder og er rigtig godt i gang med at...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina