Brev:
Hvilke frugter og bær til baby?
30. juli 2024
Alder:
7 mdr.
Hvilke frugter og bær til baby?
Kære Helen
Min datter er knap 7 måneder gammel. Vi startede med mad, da hun var ca. 5 1/2 måned, og det går fint. Hun følger de dagsplaner, som du ofte laver :)
Vi er så heldige at mine svigerforældre har en del bær og frugtbuske, og vi kan derfor få en del fra dem, de forsyner os jævnlig med f.eks. æbler, pærer og blommer, men også med jordbær, hindbær, blåbær osv. Men hvad med f.eks. stikkelsbær og ribs? Og kirsebær osv. Må min datter få alt?
Og hvordan er det egentlig med citrusfrugter og baby? Må de bare spise løs af det? Jeg har læst, at citrusfrugter ikke anbefales til børn før 1 års alderen - er det korrekt?
Jeg håber, at du kan fortælle, hvilke frugter og bær hun må få og også hvordan jeg giver det bedst? Og måske endnu vigtigere - fortæller, hvis der er noget, som hun ikke må få?
Hilsen
Mor