Dagsplan til min dreng på 10 måneder

30. juli 2024

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Dagsplan til min dreng på 10 måneder

Kære Helen

Min dreng er nu blevet 10 måneder, og han skal starte i vuggestue i overmorgen. Jeg er i tvivl om, hvordan hans dagsplan skal fungere, da jeg synes, at hans lure og behov for søvn skifter fra dag til dag - og så vidt jeg kan forstå, så skal han helst kunne følge vuggestuens rytme, hvilket jeg selvfølgelig også er interesseret i, jeg ved bare ikke helt hvordan...

Jeg håber derfor, at du kan hjælpe og give mig et forslag til, hvordan hans dagsplan kan blive skruet sammen, så det kan passe ind i vuggestuens hverdag. Her kommer lige lidt tidspunkter, som du måske har brug for:

Han vågner meget forskelligt dag for dag, nogle gange står han op allerede kl. 06 andre gange kan han sove til 7.30. Alt efter hvornår han er stået op, så puttes han til første lur forskelligt. Når han begynder i vuggestue, så skal han afleveres ca. 7.30-8, senest kl. 8.

Han sover ofte to lure dagligt, men det variere hvor ...

Annonce

... lange lurene er. Nogle gange sover han sin korteste lur om formiddagen og sover en lang middagslur. Andre gange sover han en lang formiddagslur og så en kortere middagslur. Det er sjældent, at han har brug ofr en ekstra lur sidst på dagen. De dage, hvor han sover længe og sover helt til 7.30 er han svær at putte og ender faktisk ofte med at sove en noget længere lur, hvilket så gør, at han er svær at putte til anden lur, og hvis det lykkes, så ligger den ofte så sent, at han ikke er til at putte om aftenen. Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal gøre her, hvis han begynder at sove en længere lur midt på dagen i vuggestuen? Og jeg er også i tvivl om, hvad hans puttetidspunkt om aftenen bør være, når han skal i vuggestue og jeg skal være sikker på, at han får nok søvn til at han kan klare dagen?

Hvad tænker du om det hele? Kan du hjælpe med at lave en dagsplan, som kan fungere for ham?

På forhånd tak
Vuggestuebarnets mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Baby zoner ud

Kære Helen. Min datter er 8 mdr. hun er umiddelbart sund og rask og vores...

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Tumle med baby

Kære Helen Er meget vild med din brevkasse og alle dine gode bøger, som vi...

7. september 2024 | Amning | 11 mdr.

Søvn og ammestop - 11 mdr.

Kære Helen Jeg har en glad og nysgerrig dreng på 11måneder og 14 dage. Jeg...

26. august 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Tvillinger snart 8 mdr.

Kære Helen Ja nu måtte jeg ty til dig. Jeg er mor til tvillinger der bliver...

25. august 2024 | Kost og ernæring | 8 mdr.

Ufordøjet mad i afføringen

Kære Helen Min dreng er nu blevet 8 måneder og er rigtig godt i gang med at...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene