Vægttab under amning

23. juli 2024

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vægttab under amning

Kære Helen

Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men fin fødsel. Hun er nu 14 uger gammel, og jeg ammer hende fuldt.

Amningen går sådan set godt. Hun tager fint på og hun trives rigtig godt med min mælk, men hun ammer meget og jeg kan godt mærke, at det tærer på min energi. Jeg føler mig konstant træt og nogle gange kan jeg også føle mig svimmel.

Jeg har altid været meget slank og ...

Annonce

... jeg forsøger at spise sundt og varieret i løbet af dagen, men jeg taber mig. Faktisk er min vægt nu lavere end da jeg blev gravid og selvom det kan være dejligt, så begynder jeg at bekymre mig.

Er der nogle regler for, hvor meget man må tabe sig under amning? Jeg ved jo godt, hvor vigtig amningen er, så jeg vil gerne amme, men kan jeg tabe mig for meget? Hvad vil du anbefale mig at gøre?

Tak fra en glad mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

4. september 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsrytme for baby på tre måneder

Kære Helen. Først og fremmest mange tak for din gode postkasse. Det er...

1. september 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Vågner fra lure hele tiden

Hej. Jeg har en datter på 3 måneder. Jeg kan simpelthen kun få hende til at...

20. juli 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsplan 3 måneder

Hei! Jeg har en gutt på snart 3 måneder som er veldig vanskelig å få til å...

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

31. maj 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

4 mdr og store søvnproblemer

Kære Helen Først vil jeg sige tusind tak for en side med rigtig god...

Annonce

Viden om børn:

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder