Brev:
Vægttab under amning
23. juli 2024
Alder:
3 mdr.
Vægttab under amning
Kære Helen
Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men fin fødsel. Hun er nu 14 uger gammel, og jeg ammer hende fuldt.
Amningen går sådan set godt. Hun tager fint på og hun trives rigtig godt med min mælk, men hun ammer meget og jeg kan godt mærke, at det tærer på min energi. Jeg føler mig konstant træt og nogle gange kan jeg også føle mig svimmel.
Jeg har altid været meget slank og jeg forsøger at spise sundt og varieret i løbet af dagen, men jeg taber mig. Faktisk er min vægt nu lavere end da jeg blev gravid og selvom det kan være dejligt, så begynder jeg at bekymre mig.
Er der nogle regler for, hvor meget man må tabe sig under amning? Jeg ved jo godt, hvor vigtig amningen er, så jeg vil gerne amme, men kan jeg tabe mig for meget? Hvad vil du anbefale mig at gøre?
Tak fra en glad mor