Brev:
Sensitiv - 2 år, 6 mdr.
9. juli 2024
Alder:
2 år, 6 mdr.
Sensitiv - 2 år, 6 mdr.
Hej Helen.
Har det seneste stykke tid gået med bekymring om, om der mon er noget med min datter på 2,5 år.
Vores dagplejemor giver udtryk for, at hun godt kan sidde og læse bog og tegne, men at hun har noget uro i kroppen. Vi oplever at hun er meget opmærksom på alt, når vi ude flyver hun rundt til alt, hører ikke efter, skal pille ved alt og udforske alt. Hun er meget afhængig af sit sut og vi føler ikke hun kan finde ro uden den, medmindre hun kommer foran fjernsyn eller sin iPad. Hun virker helt træt og spørger efter sin sut når hun bliver træt.
Igår vågnede hun kl.8 og vi var ved oldeforældre 1 t, efter den time skreg hun blev fuldstændig hysterisk, laver flitsbue med kroppen og spændte helt op i kroppen og havde svært ved at få kontakt til hende, Indtil hun fik sutten og ro på til vi kørte hjem.
Synes det svært hvordan vi skal hjælpe hende. Hun sover godt om natten, sover 1,5-2 t om dagen til middag. Hendes appetit svinger meget i løbet af dagen. Hun har været et barn der har været motorisk godt med og hurtigt fremme. Hun snakker derudad og er meget aktiv.
Mit spørgsmål er så, hvad du tænker ift hun bliver så hurtigt træt og ikke kan overskue noget, efter så kort tid vi er ude. Nogengange kan vi ikke tage afsted ude sin sut i munden. Synes efterhånden hun er så gammel, så den burde begrænses. Det også svært når jeg føler hun har så svært ved at sidde stille når vi ude, kun lidt kort hvis vi spiser. Ellers prøves der grænser af konstant, og virker ellers bare træt. Jeg har selv tænkt på om hun kan være ekstra sensitiv eller har nogen autistiske træk.
Hilsener herfra