Brev:
Baby behov for ekstra væske i varmen?
28. juni 2024
Alder:
5 mdr.
Baby behov for ekstra væske i varmen?
Kære Helen
Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske.
De sidste par dage, har det jo været rigtig varmt, og jeg er derfor i tvivl om, hvorvidt jeg skal give ham ekstra væske - og om det skal være en flaske mælk mere eller måske mere vand? Der er jo ingen næring i vand, så måske er det bedre med mælk? Modsat, så er der jo meget næring i mælk, og han skal også igang med at spise mere mad, og derfor er jeg i tvivl om, hvad der vil være det rigtige at gøre?!
Vi er begyndt med skemad og har netop øget ham til to måltider dagligt, så han får både frokost og aftensmad. Vi prøver også med lidt mad i hånden, da jeg gerne vil lave en kombi mellem skemad og BLW. Derudover får han ofte 6-7 flasker i døgnet.
Hvad vil du foreslå, at jeg gør? Og hvordan sikrer jeg mig, at han får væske nok? Er der andet, som du tænker, at jeg skal være opmærksom på, når det er så varmt, som det er i øjeblikket?
Kærlig hilsen
Førstegangsmor