Baby behov for ekstra væske i varmen?

28. juni 2024

Alder:
5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen

Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske.

De sidste par dage, har det jo været rigtig varmt, og jeg er derfor i tvivl om, hvorvidt jeg skal give ham ekstra væske - og om det skal være en flaske mælk mere eller måske mere vand? Der er jo ingen næring i vand, så måske er det bedre med mælk? Modsat, så er der jo meget næring i mælk, og han skal også igang med at spise mere mad, og derfor er jeg i tvivl om, hvad der vil være det rigtige at ...

Annonce

... gøre?!

Vi er begyndt med skemad og har netop øget ham til to måltider dagligt, så han får både frokost og aftensmad. Vi prøver også med lidt mad i hånden, da jeg gerne vil lave en kombi mellem skemad og BLW. Derudover får han ofte 6-7 flasker i døgnet.

Hvad vil du foreslå, at jeg gør? Og hvordan sikrer jeg mig, at han får væske nok? Er der andet, som du tænker, at jeg skal være opmærksom på, når det er så varmt, som det er i øjeblikket?

Kærlig hilsen
Førstegangsmor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Skemad og snacks til hånden

Kære Helen Tusind tak for dit sidste svar vedr. min søn, som sover for lidt...

6. august 2024 | Udstyr | 5 mdr.

Sove i klapvogn?

Kære Helen Vores datter er nu 5.5 måned gammel og efterhånden en stor pige...

6. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Rugbrød - hvordan?

Hej Helen Min dreng er 6 måneder gammel og godt i gang med maden. Han...

1. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

6 mdr baby kan kun trøstes ved brystet

Kære Helen. Jeg har tidligere skrevet ang. min søns manglende søvn. Det er...

30. juli 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Mælk og allergidisponering

Kære Helen Min dreng, som nu er godt 5 måneder gammel, er for 3 uger siden...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.