Hårpilleri

18. juni 2024

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Hårpilleri

Kære Helen,

Min mand og jeg er forældre til en fuldstændig fantastisk pige på 2 år. Vi/ jeg især bokser med nogle udfordringer som jeg håber du kan mig råd og vejledning omkring hvad jeg som mor kan gøre.

Min datter (L) er født på helt normal vis uden komplikationer. Vi har altid haft udfordringer med søvn, da (L) hellere vil opleve verden end at sove.

Jeg har nu længe (siden (L) var 6 måneder) haft udfordringer med at hun piller mig i håret når hun skal have tryghed. Når jeg fortæller andre, at min datter bedst kan lide at ligge med ansigtet helt op i mit samt pille mig i håret, bliver jeg altid mødt med “nåårh”. Det i sig selv gør at jeg får voldsomt dårlig samvittighed over at jeg på ingen måde kan sove eller synes det er specielt hyggeligt at ligge og blive pillet/revet i håret når jeg forsøger at sove. Ofte vågner jeg af at ...

Annonce

... (L) har filtret mit hår så meget at jeg skal hjælpe hende med at få hendes fingre ud af mit hår igen eller jeg ligger med tåre i øjnene fordi det gør så ondt.

Min udfordring kan virke minimal men det påvirker min tilstedeværelse med min datter, at jeg konstant skal flytte hendes arme væk fra mit hår eller flytte hende væk fra mig om natten. Jeg er træt og har forsøgt såååå mange forskellige ting nu. Det eneste der har hjulpet en smule er at vi har fundet en kludedukke med hår på hovedet som hun godt kan lide at ligge og filtre fingrene ind i, men så snart jeg ligger ved siden af ‘søger’ (L) mig, altså i søvne, kravler helt hen til mig hvor jeg så flytter mig lidt og (L) så kravler med. Det gør vi så hele natten lang hvilket er voldsomt udmattende.

Håber du har nogle gode råd til mig, da jeg er ved at være desperat.

Venlig Hilsen
Nina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. september 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Sure morgener - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen. Tak for din brevkasse, som jeg nu endnu engang har brug for....

17. september 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Flytning - 2.5 år

Hej Helen Vi har solgt vores hus og skal flytte om cirka halvanden måned....

16. september 2024 | Opdragelse | 23 mdr.

Afvisende overfor mor

Hej Helen. Vi har en søn på snart 2 år, som i perioder vælger den ene af os...

31. august 2024 | Diverse | 2 år, 6 mdr.

Uro i kroppen - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen. Har lige brug for at hører dine tanker, omkring min bekymring til...

21. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Datter vil bæres

Hej igen Helen Og som altid tak for dine meget grundige svar! Hvor er det...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind kreativt legetøj til dit barn!

Værdi 520,-

tilmeld

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.