Brev:
Hårpilleri
18. juni 2024
Alder:
2 år, 4 mdr.
Hårpilleri
Kære Helen,
Min mand og jeg er forældre til en fuldstændig fantastisk pige på 2 år. Vi/ jeg især bokser med nogle udfordringer som jeg håber du kan mig råd og vejledning omkring hvad jeg som mor kan gøre.
Min datter (L) er født på helt normal vis uden komplikationer. Vi har altid haft udfordringer med søvn, da (L) hellere vil opleve verden end at sove.
Jeg har nu længe (siden (L) var 6 måneder) haft udfordringer med at hun piller mig i håret når hun skal have tryghed. Når jeg fortæller andre, at min datter bedst kan lide at ligge med ansigtet helt op i mit samt pille mig i håret, bliver jeg altid mødt med “nåårh”. Det i sig selv gør at jeg får voldsomt dårlig samvittighed over at jeg på ingen måde kan sove eller synes det er specielt hyggeligt at ligge og blive pillet/revet i håret når jeg forsøger at sove. Ofte vågner jeg af at (L) har filtret mit hår så meget at jeg skal hjælpe hende med at få hendes fingre ud af mit hår igen eller jeg ligger med tåre i øjnene fordi det gør så ondt.
Min udfordring kan virke minimal men det påvirker min tilstedeværelse med min datter, at jeg konstant skal flytte hendes arme væk fra mit hår eller flytte hende væk fra mig om natten. Jeg er træt og har forsøgt såååå mange forskellige ting nu. Det eneste der har hjulpet en smule er at vi har fundet en kludedukke med hår på hovedet som hun godt kan lide at ligge og filtre fingrene ind i, men så snart jeg ligger ved siden af ‘søger’ (L) mig, altså i søvne, kravler helt hen til mig hvor jeg så flytter mig lidt og (L) så kravler med. Det gør vi så hele natten lang hvilket er voldsomt udmattende.
Håber du har nogle gode råd til mig, da jeg er ved at være desperat.
Venlig Hilsen
Nina