Klør næse non-stop. Symptomer på nye tænder?

12. juni 2024

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Klør næse non-stop. Symptomer på nye tænder?

Hej Helen.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind!

Min søn på knap 11 mdr. har lige så længe jeg kan huske kløet sig på næsen og gør det næsten non-stop.

Mest voldsomt bliver det, når han gnuber sin næse/hoved ned i madres, sofahynder, mine/fars ben, skuldre, arme mv. hvor hovedet ryster kraftigt fra side til side. Han bider hårdt fast i ærmer, bukser, lagner, os / vores hud og hiver ud alt hvad han kan. Han slår også sig selv i pande og næse. Han er tydelig irriteret over noget i ...

Annonce

... næse/mund området. Han bevæger/ryster også hans hoved fra side til side meget tit - altså flere gange om dagen. Han klør sig også i øjne/næse området det meste af natten, og vågner sommetider af det. Men det ved jeg ikke om det bare er “træthedskløe”.

Vi er rundhåndet med panodilen
Han har 4 tænder i overmund og 4 i undermund - de er brudt igennem og vokser lige så stille.

Han smøres med Mildison og A-Derma exomega ca. hver anden dag for at holde lidt børneeksem ned.

Hvad tænker du?

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

7. september 2024 | Amning | 11 mdr.

Søvn og ammestop - 11 mdr.

Kære Helen Jeg har en glad og nysgerrig dreng på 11måneder og 14 dage. Jeg...

31. juli 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Dagsplan til min dreng på 10 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 10 måneder, og han skal starte i vuggestue...

11. juli 2024 | Udstyr | 10 mdr.

Gåstol til baby

Kære Helen Min dreng er 10 måneder og er begyndt at rejse sig ved møblerne -...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor