Brev:
Klør næse non-stop. Symptomer på nye tænder?
12. juni 2024
Alder:
11 mdr.
Klør næse non-stop. Symptomer på nye tænder?
Hej Helen.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind!
Min søn på knap 11 mdr. har lige så længe jeg kan huske kløet sig på næsen og gør det næsten non-stop.
Mest voldsomt bliver det, når han gnuber sin næse/hoved ned i madres, sofahynder, mine/fars ben, skuldre, arme mv. hvor hovedet ryster kraftigt fra side til side. Han bider hårdt fast i ærmer, bukser, lagner, os / vores hud og hiver ud alt hvad han kan. Han slår også sig selv i pande og næse. Han er tydelig irriteret over noget i næse/mund området. Han bevæger/ryster også hans hoved fra side til side meget tit - altså flere gange om dagen. Han klør sig også i øjne/næse området det meste af natten, og vågner sommetider af det. Men det ved jeg ikke om det bare er “træthedskløe”.
Vi er rundhåndet med panodilen
Han har 4 tænder i overmund og 4 i undermund - de er brudt igennem og vokser lige så stille.
Han smøres med Mildison og A-Derma exomega ca. hver anden dag for at holde lidt børneeksem ned.
Hvad tænker du?
Hilsen mor