Putte senere eller vække fra lur

23. maj 2024

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Putte senere eller vække fra lur

Kære Helen

Tusind tak for dit forrige svar angående night terror. Der var nogle gode tanker som vi godt kunne bruge. At sænke temperaturen har hjulpet. Derudover tror jeg, at det er noget, der kommer lidt i perioder for ham. Det hjælper at vide, at det nok 'bare er det'.

For nuværende sover han igen fint om natten, MEN: Han er over det sidste stykke tid blevet tiltagende svær at putte. Det kan tage over halvanden time, hvor han er en ægte vildbasse som leger og fjoller, og jeg føler, at han faktisk ikke er søvnig nok. Det handler sikkert både om vågentid, og så om alderen og at han gerne selv vil bestemme og ikke har lyst til at sove. Jeg tænker dog, at det hjælper absolut ikke, hvis han ikke er træt nok. Han er også begyndt at vågne tidligere om ...

Annonce

... morgenen.

Jeg overvejer derfor om vi enten skal skubbe tidspunktet for putning, eller vi skal se, om vuggestuen vil være med til at vække ham tidligere fra lur?

Her er dagsplanen:

6.00: Vågner
6.30: Morgenmad
8.00: Afleveres
8.30: Formiddagsmad i vuggestuen
11.00: Frokost
11.30-12: Puttes til lur
14.00: Vågner fra lur og eftermiddagsmad
15.00: Hentes
17.45: Aftensmad
18.15: Bad
18.30: Lidt stille tv-hygge
19.00: Klargøres til natten, godnathistorie, sang
20.30-???: Sover

Hvad tror du? Jeg ville egentlig tænke, at det er godt at bevæge sig hen i mod et længere søvnstræk om natten og en kortere lur, men jeg ved ikke, om det er det rigtige at gøre endnu.

De voksne gad dog også godt have lidt aftenro. :)

Med venlig hilsen
Mor til H

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Plus-Plus BIG: Sjov og lærerig leg for de mindste

Når det kommer til små børns udvikling, spiller leg en afgørende rolle. Det er en væsentlig måde for børn til at udvikle deres finmotorik, evnen til at fordybe sig, lære om farver og former osv. BIG har vist sig at være godt til netop det, og derfor vælger mange vuggestuer og børnehaver også BIG, ...

Læs mere her

26. september 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Sure morgener - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen. Tak for din brevkasse, som jeg nu endnu engang har brug for....

17. september 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Flytning - 2.5 år

Hej Helen Vi har solgt vores hus og skal flytte om cirka halvanden måned....

16. september 2024 | Opdragelse | 23 mdr.

Afvisende overfor mor

Hej Helen. Vi har en søn på snart 2 år, som i perioder vælger den ene af os...

31. august 2024 | Diverse | 2 år, 6 mdr.

Uro i kroppen - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen. Har lige brug for at hører dine tanker, omkring min bekymring til...

21. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Datter vil bæres

Hej igen Helen Og som altid tak for dine meget grundige svar! Hvor er det...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind kreativt legetøj til dit barn!

Værdi 520,-

tilmeld

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder