Brev:
Gangtræning med pige på 11 mdr
25. september 2003
Alder:
11 mdr.
Gangtræning med pige på 11 mdr
Kære Netsundhedsplejerske
Min datter er lige fyldt 11 mdr. Hun kravler ikke (hvilket jeg selv heller ikke gjorde), hun vil derimod meget gerne gå, og stavrer glad afsted, hvis man hjælper til (holder hende i hænderne). Hun står også fint, hvis der er noget at holde fast i. Hun kan dog ikke selv rejse sig endnu.
For snart 3 uger siden begyndte hun i dagpleje. Vi havde en fin indkøring og det går faktisk godt, hun er forståeligt meget træt når vi henter hende.
Men der er en ting som plager mig meget: Hendes dagplejemor vil ikke hjælpe min datter med at lære gå! Ikke en eneste gang har min datter fået hjælp til en gåtur der henne.
Jeg ved faktisk ikke om hun overhovedet kommer op og stå, eller om hun bare sidder på sin numse dagen lang. Dagplejeren siger at det er for hårdt for hendes ryg, og at min datter nu slet ikke prøver at få en gåtur - Jeg tror min datter bare har resigneret. Når vi er hjemme øver vi gerne med hende, men det er jo i dagplejen hun er de fleste af sine vågne timer.
Hvordan skal jeg håndterer dette? Kan jeg "forlange" at dagplejeren giver min datter en gåtur. Jeg kan næsten ikke bære at tænke på, at hun bare skal sidde på gulvet i så mange timer hver dag.
Håber på et hurtigt svar.
Med venlig hilsen
"Working-mom"