Mere eller nok til papegøjen?

30. november 2022

Alder:
5 mdr.

Mere eller nok til papegøjen?

Kære Helen

Jeg synes at lillebror på 21 uger virker sulten, men jeg har holdt meget igen med mængden af grød. Han ELSKER det.

Det er meget sjældent, at han kan vente med at spise igen til kl 16 efter sin middagslur. Om eftermiddagen vil han som regel die kl 15, 17.30/18.00 og en smule kl 18.30 (hvor han går i seng for natten).
Den første del af dagen spiser han hver 3. time. Han bliver 5 måneder den 10. december.
De sidste 2 dage er han vågnet for at die oftere end han plejer. Vi var ellers kommet ind i en god rytme med amning kl 23/24, kl 3 og kl 6. Men nu vågner han også kl 22 for at die.

Og så er han begyndte at skræppe som en papegøje. Både når han leger, og når han kalder på mig inde i sengen. Det virker som om ...

Annonce

... han virkelig træner stemmen og har forstået, at man kan kalde på mor i stedet for at græde 😀

Han VAR egentlig begyndt at øve sig i at vende sig fra ryg til mave og mave til ryg på gulvet (fast gummimåtte), men nu er han pludselig holdt op med at prøve og ligger bare og "flyver" på maven og bliver sur/frustreret. Hvad sker der her?

Vi har prøvet et par gange, at far skulle give ham udmalket mælk i en Medelaflaske. Men DET var han absolut ikke med på. Lidt synd for far, der gerne vil mere på banen og putte. Nogle råd i den forbindelse? Jeg giver ham ikke flaske. Kun mælk fra bryst.

Nå, det var vist lidt mere end ét tema. Håber du kan holde rede på mine tanketråde. Ellers må du sige til.

Kærlig hilsen
Maria Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. september 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Opstart med mad

Hej Helen Min søn bliver 6 måneder i næste uge og skal derfor opstarte med...

17. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Skemad og snacks til hånden

Kære Helen Tusind tak for dit sidste svar vedr. min søn, som sover for lidt...

6. august 2024 | Udstyr | 5 mdr.

Sove i klapvogn?

Kære Helen Vores datter er nu 5.5 måned gammel og efterhånden en stor pige...

6. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Rugbrød - hvordan?

Hej Helen Min dreng er 6 måneder gammel og godt i gang med maden. Han...

1. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

6 mdr baby kan kun trøstes ved brystet

Kære Helen. Jeg har tidligere skrevet ang. min søns manglende søvn. Det er...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind kreativt legetøj til dit barn!

Værdi 520,-

tilmeld

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor