Svar: Amning contra hårfarvning
25. september 2003
Alder:
1 mdr.
Kære Lotte
Jeg ved ikke om der er lavet undersøgelser omkring hårfavning og amning, men umiddelbart kunne jeg ikke forestille mig at dette skulle give problemer.
Jeg synes at du skal tage til frisøren og blive ordnet med ro i sindet. Frisører i dag har jo ofte mange former for favning og produkter med forskellig sammensætning og virkning. Du kan tale med din frisør om mulighed for at vælge et lidt mildere produkt.
Held og lykke med barnedåben, jeg er sikker på at I får en dejlig dag.
Ny viden november 2006: Miljøstyrelsen har lavet en kampagne, som fraråder hårfavning når man er gravid og ammer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske